İlkokul çağındaki çocukların okullaşma oranı ve ilkokullarda öğrenci başarı durumu, Güneydoğu Anadolu projesi kapsamındaki yerleşim merkezlerinde (Şanlıurfa örneği)
dc.contributor.advisor | Taymaz, Haydar | |
dc.contributor.author | Demir(Özcan), Hatice | |
dc.date.accessioned | 2021-04-26T09:42:07Z | |
dc.date.available | 2021-04-26T09:42:07Z | |
dc.date.submitted | 1990 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/527041 | |
dc.description.abstract | -6 2- BÖLÜM III ÖZET VE (MERİLER Özet İlkokullarda okullaşma oranı Türkiye'de, GAP İllerin de ve Şanlıurfa'da öğretim yıllarına göre şöyledir: Şanlıurfa İlinde, okullaşma oranı hem Türkiye hem GAP İllerinden daha düşüktür. Aynı zamanda okullaşma oranı Türkiye'de, GAP İllerinde 1989-1990 öğretim yılından itiba ren düşüş göstermiştir. Bunun nedeni öğrenci sayısının yıllık ortalama artış oranının, nüfusun yıllık ortalama artış oranın dan düşük olmasıdır. Okullaşma oranını artırmak için okul sayısının çoğal ması, kalkınmanın yolunun eğitim olduğu konusunda halkın bilinçlendirilmesi, öğretmenlerin gerekli yeterlikte yetiş tirilmesi, öğretmen dağılımının dengeli yapılması, nüfus ka yıtlarının düzenli yapılması, öğrencinin okula devamını sağ layıcı kanuni önlemlerin etkili hale getirilmesi önlemleri nin alınması gerekir. 1986-1987 öğretim yılında ilkokullarda başarı durumu s Türkiye'de (%) GAP İllerinde (%) Şanlıurfa İlinde (%) 92,1 85.4 82.9-63- Türkiye ortalamasından düşüktür. Öğrenci başarısını artırmak için teftiş sistemimizin gözden geçirilmesi öğretmenlerin gerekli yeterlikte olması, veli-okul işbirliğinin önemi, Rehberlik ve Araştırma Merkezi çalışmalarının çalışmaların etkinlik kazanması, bölgede orta öğretim düzeyinde meslek okullarının sayısının artırılması, kitle iletişim araçlarının eğitim sorunlarını çözmede daha çok kullanılması gibi faktörler öğrenci başarisını artırabilir. Öneriler Devletimiz, GAP İllerinin Sosyo-Ekonomik yönden kal kınmasını hedeflemiştir. Bu hedefin gerçekleşmesi için GAP illeri yerleşim bölgesine büyük yatırımlar yapılmaktadır. Bu araştırmada, Devletçe yapılan yatırımların eğitim boyutu ele alınmıştır. Okullaşma oranı ve başarı oranının artırıl ması için şunların yapılması önerilebilir: 1. Okul sayısının artırılması bölgedeki düşük okullaş ma oranının yükseltilmesi için alınacak önlemlerin en önem lisi olarak belirmektedir. Bölgenin dağınık yerleşim birimi özelliği göstermesi dikkate alındığında bu konuda ayrılacak parasal kaynakların en etkin bir şekilde kullanımını sağla mak üzere okul yapımında öncelikli yörelerin belirlenmesi için kapsamlı bir eğitim planlaması yapılması ve bölgenin öğretim haritalarının çıkarılması önem taşımaktadır. Okul sayısının artırılması çalışmalarında Yatılı İlköğretim Bölge Okullarının öncelikli olarak dikkate alınmasında büyük ya rar vardır. | |
dc.description.abstract | -79- SUMMARY The enrollment ratios fop the primary school are calculated separetely for Turkey, GAP Region and Şanlıurfa Province as follows: As shown in the hereabove table, the enrollment ratios for the Şanlıurfa Province are lower than those for Turkey and GAP Region for all scholastic years between 1906 and 1990. The enrollment ratios for Turkey and GAP Region have decreased since the 1989-1990 scholastic year, because the increase of enrollment rate has recently turned to be lower than the population growth rate. In order to raise the enrollment ratio, it is required to take measures such as increasing the number of schools and training the public by means of communications media that education is one of the fundamental requirements of develop ment, educating the teachers with necessary and adequate qualifications, appointment of the teachers in a fairly distributed manner over the region, keeping the birth records precisely, reinforcing the relevant terms of the law to ensure better attendance i of students.-80- The degree of students' achievement for primary school has been calculated for the scholastic year 1986-1987 as follows: Turkey (%) GAP Region (%) Şanlıurfa (%) 92.1 85.4 82.9 The degree of students achievement for GAP Region and Şanlıurfa Province is lower than the average of Turkey. In order to improve students achievement, it İ3 advisable to render impacts in this instance by reviewing and amending the inspection system, educating the teachers with adequate qualifications, elaborating the guardians- school collaboration, augmenting the influence of Guidance and Research Center Services. Furthermore, increase of the polytechnical schools of the high school level over the region and utilization of the public communication media more efficiently for education purposes and solution of relevant problems -gay improve the degree of students' achievement. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlkokul çağındaki çocukların okullaşma oranı ve ilkokullarda öğrenci başarı durumu, Güneydoğu Anadolu projesi kapsamındaki yerleşim merkezlerinde (Şanlıurfa örneği) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Southeastern Anatolia region | |
dc.subject.ytm | Primary school students | |
dc.subject.ytm | Structure of schools rate | |
dc.subject.ytm | Success level | |
dc.identifier.yokid | 16816 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 16816 | |
dc.description.pages | 82 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |