Yönetici geliştirme (karşılaştırmalı bir çalışma)
dc.contributor.advisor | Eke, Ali Erkan | |
dc.contributor.author | Yeşiloğlu, Füsun | |
dc.date.accessioned | 2021-04-26T09:42:03Z | |
dc.date.available | 2021-04-26T09:42:03Z | |
dc.date.submitted | 1990 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/527024 | |
dc.description.abstract | ÖZET Yöneticilerin eğitimi ve gelişiminin gerekliliğini içeren bu tezin amacı; günümüz yöneticisinden neler beklendiği, nasıl daha etkili ve başarılı olabileceğini tanımlamaya yöneliktir. Yöneticinin örgüt amaçlarını benimsemesi, çalışma hayatında doyuma ulaşabilmesi, verimli, düzenli ve dengeli bir sistemin oluşmasına katkıda bulunabilmesinin sağlanmasında, onun bilgi, beceri ve davranışlarında eğitim ve gelişim önemli bir yer tutmaktadır. Tezde ulaşılmak istenen sonuç özel kuruluşlarda yöneticilik eğitimi ve gelişimi programlarına daha fazla yer verildiğini kanıtlamaktır. Bu amaçla, bir kamu bir de özel sektör kuruluşu ele alınmış ve her iki kuruluşta çalışan yöneticiler eğitim açısından karşılaştırmalı olarak değerlendirilmişlerdir. Ancak elde edilen bulgulardan yönetsel bilgi ve becerilerin geliştirilmesinde her iki örgütte de önemli boyutta bir farklılık gözlenmemiştir. 133 | |
dc.description.abstract | ABSTRACT This thesis stresses the necessity and importance of managerial training and development. The aim of the study is to put forward the expectations from today's managers; and through their acceptance of organizational goals, their satisfaction in the work place and contribution to the formation of an effective, orderly and balanced system, to define how influential and successful today's managers should be. At the end of the study it was expected to find out that private sector organizations give much more importance to managerial training and development programs. With this expectation, one public and one private sector organization have been selected, and the managers working in these organizations have been evaluated comparatively in terms of the training and development they had. However, the results did not show any significant differences between the efforts shown in the two organizations in order to train and develop their managers. 134 | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Yönetici geliştirme (karşılaştırmalı bir çalışma) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.subject.ytm | Management | |
dc.identifier.yokid | 11955 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 11955 | |
dc.description.pages | 183 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |