Arkeoloji müzelerinin eğitim ortamı olarak etkinliğinin artmasında yaratıcı dramanın yeri ve önemi
dc.contributor.advisor | Erkanal, Hayat | |
dc.contributor.author | Eğitmen, Aynur | |
dc.date.accessioned | 2021-04-26T09:39:00Z | |
dc.date.available | 2021-04-26T09:39:00Z | |
dc.date.submitted | 1995 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/526148 | |
dc.description.abstract | 83 5- Müzelerin eğitim ortamı olarak etkinliğini artırmak amacıyla her çeşit müzede deneysel araştırmalar yapılmalıdır. Bu araştırmaların istenen amaca ulaşmasında, etkin bir eğitim ortamı için, ideal bir eğitim yöntemi olan yaratıcı dramadan yararlanılmalıdır. b- NopAaco/c vy*ni d<^sy2-t ara>Vır,Y/c*lar, d^iûl da«raf/^/ar ile rvvû fce>e. k-=»r*v *»/^/ ve. 4-u+u*ynv> 6lc,me^£81 sapması hesaplanmıştır. İkinci aşamada, testin aritmetik ortalama ve standart sapması belirlendikten sonra bağımsız değişkenler için t-testi kullanılmıştır. Yapılan istatistiksel işlemler sonucunda, müze ziyaretinde, yaratıcı drama yönteminin deneklerin.bilgi düzeyinde anlamlı bir fark yarattığı görülmüştür. Sonuçlar 1- Bu araştırmada yaratıcı dramanın müze ziyaretinde uygulanmasının bilgi edinme düzeyini etki edip etmeyeceği araştırılmıştır. Yapılan deneysel işlemlerin ardından anlamlı sonuca ulaşılmıştır. Zsira yaratıcı drama sağladığı yararlar bakımından çok boyutludur. Herşeyden önce imgesel düşünme ve ussal düşünme yeteneğinin bir arada, aynı anda gerçekleştirilebilmesinde büyük önemi vardır. Diğer yandan müzeler bu iki düşünme biçiminin aynı anda oluşmasını sağlayacak somut ortamlardır. 2- Arkeoloji müzelerinin eğitim ortamı olarak etkinliğinin artmasında, sadece eserlere ilişkin bilgi edinme düzeyinin iyi olmasının, yecerli olmadığı eye ilişkin ilgi ve de yeni deneysel düşünülmektedir 'tutumlar da ölçü araştırmalar yap 3- Bu araştırma sadece bilgi düzeyini ölçmüştür. Ancak uygulama sırasında çocukların tepkilerinden, bu çalışmaya katılmaktan hoşnut oldukları gözlenmiştir. İki gün üst üste yapılan çalışmaya ikinci gün bazı öğrenciler sevdikleri arkadaşlarını çağırmışlardır. Bu da hoşnut olunduğunun bir başka göstergesidir. Aynı zamanda, ikinci günün sonunda, test. uygulandıktan sonra, çocuklarla yapılan değerlendirmede, bunu sözlü olarak kendileri de ifade etmişlerdir.82 Bu nedenlerle de7~~-~4:u^ıfşsal davranışları ölçen deneysel araştırma ya^p-rtm a sı gerektiği düşünülmektedir. 4- Araştırmanın uygulamalarının gerçekleştirildiği Ankara Anadolu Medeniyetleri Müzesi'n^n, iç yerleşim olarak çocukların ilgisini çekecek bir yapıya sahip olmadığı, daha çok uzmanlık düzeyine hitabeden bir düzende olduğu görülmüştür. Yine aynı müzenin yönetim kadrosunun, müzede eğitim etkinliğine sıcak baktığı da görülmüştür. Öneriler 1- Müzelerin eğitim ortamı olarak etkinliğini artırmak için eğitim kurumları ile müzeler arasında işbirliği sağlanmalıdır. Bu işbirliği içinde eğitimcilerin (öğretmen, drama lideri, vs.) belli düzeyde müze ve müzecilik bilgisine sahip olması yanında müzelerde eğitimcilerin görevlendirilmesi düşünülebilir. 2- Türkiye'de çocuk müzeleri açılmalı ya da büyük müzeler içinde çocuklara yönelik bölümler ayrılmalıdır. 3- Müzelerin eğitim etkinlikleri uzmanlık düzeyinin dışına da çıkarılarak, çocuklara ya da ilgili yetişkinlere yönelik eğitim programları düzenlenmelidir. Yine bu programlar hazırlanırken, müze yetkilileri ile eğitimciler eşgüdümlü bir şekilde çalışmalıdır. 4- Okulların müze ziyaretleri, müfredat programı gerektirdiği için ön kapıdan girip arka kapıdan çıkılan, sıra halinde bir ziyaret olmamalıdır.' Birkaç haftaya yayılan ve sadece belli konuların işlendiği değil, müzelerin önemini ve güzelliğini de içeren, müzelere ilgiyi artıracak bir nitelik taşımalıdır.83 5- Müzelerin eğitim ortamı olarak etkinliğini artırmak amacıyla her çeşit müzede deneysel araştırmalar yapılmalıdır. Bu araştırmaların istenen amaca ulaşmasında, etkin bir eğitim ortamı için, ideal bir eğitim yöntemi olan yaratıcı dramadan yararlanılmalıdır. b- NopAaco/c vy*ni d<^sy2-t ara>Vır,Y/c*lar, d^iûl da«raf/^/ar ile rvvû fce>e. k-=»r*v *»/^/ ve. 4-u+u*ynv> 6lc,me^£ | |
dc.description.abstract | en_US | |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Müzecilik | tr_TR |
dc.subject | Museology | en_US |
dc.title | Arkeoloji müzelerinin eğitim ortamı olarak etkinliğinin artmasında yaratıcı dramanın yeri ve önemi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Archeological museums | |
dc.subject.ytm | Drama | |
dc.subject.ytm | Museums | |
dc.subject.ytm | Art education | |
dc.subject.ytm | Creative drama | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.identifier.yokid | 41483 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 41483 | |
dc.description.pages | 110 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |