Show simple item record

dc.contributor.advisorÇapar, Bengü
dc.contributor.authorGürdal, Oya
dc.date.accessioned2021-04-26T09:38:41Z
dc.date.available2021-04-26T09:38:41Z
dc.date.submitted1996
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/526060
dc.description.abstractEndüstriyel işletmeler dinamik bir çevrede faaliyet göstermektedir. Bu dinamik çevrenin gereksinimleri ve istekleri sürekli değişmektedir. Doğal ya da yapay tüm sistemlerde olduğu gibi tekstil işletmelerinin de yaşamlarını sağlıklı bir biçimde sürdürebilmek için çevre ile uyumluluğu yakalaması, tüm alt sistemleri ile bir bütün olarak değişim sürecini izlemesi ve yaşaması gerekmektedir. Bundan dolayı endüstriyel sürecin tüm aşamalarının enformasyon ile beslenmesine gereksinim bulunmaktadır Kullandıkları yöntem ve teknikler, sundukları hizmetler ile kullanıcı ve bilgi arasındaki bilgi akışının kesintisiz oluşumunu sağlamak üzere varolan bilgi merkezleri, endüstriyel işletmeler ve endüstri ile ilgili bireylerin enformasyon gereksinimlerini karşılamak için ideal konumda bulunmaktadır. Bu anlayış henüz yeterince yaygın değildir. Endüstriyel işletmelerin enformasyon gereksinimlerini ve bu kesimin bilgi merkezlerini kullanma alışkanlıklarını belirlemek üzere çeşitli `kullanıcı incelemeleri` (survey) çalışmaları yapılmakladır. Bu çalışmada da aynı amaçla, Türk tekstil sektörü baz alınarak endüstriyel survey araştırması gerçekleştirilmiştir. Dünyada ve bizde yapılan çalışmalar göstermektedir ki mevcut olan enformasyon kaynakları ve/veya kanallarının varlığı kullanıcılar tarafından bilinmemekte, bu nedenle de gereksinilen enformasyona güçlükle ya da rastlantısal biçimde erişilmektedir. Ve endüstriyel aktiviteler için enformasyonun öneminin kavranması ile enformasyon kaynakları/kanalları ve/veya bilgi merkezlerinin oluşumu ve kullanımı arasında önemli bir bağ bulunmaktadır. Araştırmanın dayandığı varsayımlar çalışına boyunca kullanılan yöntemler sayesinde edinilen bulgularla doğrulanmıştır. Araştırmanın bulguları şunlardır: Tüm endüstriyel alanlarda olduğu gibi tekstil endüstrisi için de enformasyon hayati önem taşımaktadır. Türk tekstil endüstrisi dünya ekonomisindeki yerini korumak ve geliştirmek isliyorsa, enformasyonun kendileri için gereksinim olduğu bilincine erişmek zorundadır. Türk tekstil enformasyonu kullanıcıları, enformasyona gereksinim duymaktadırlar; gereksindikleri enformasyona erişim konusunda bilgili değillerdir; gereksindikleri enformasyona erişim amacıyla bilgi merkezlerini kullanma alışkanlığına sahip değillerdir; gereksindikleri enformasyona erişimde rahatlık ve kullanım kolaylığını ön planda tutmaktadırlar. Türk tekstil enformasyon kullanıcılarının enformasyon gereksinimlerinin en üst düzeyde karşılanabilmesi için, işletme bazında gereksinilen enformasyonu depolama ve yayma işlevini görecek bilgi merkezlerinin oluşumu ve mesleki alanda eğitim görmüş bireyler tarafından yönetimi gerekmektedir; ulusal bazda tüm tekstil işletmelerinin gereksindiği enformasyonu depolama ve yayına işlevini görecek, insangücü ve maddi kaynaklar açısından istendik niteliklere sahip bir `Ulusal Tekstil Enformasyon Merkezi` (UTEM)'nin varlığına gereksinim bulunmaktadır.
dc.description.abstractIndustrial enterprises work in a dynamic environment. Their needs and - requests change continuously. Like all the other natural and artificial systems, textile enterprises, in order to continue to exist have to be harmonious with their environment, follow the process of change and live according to this. Therefore all the storages of industrial process need to be supported by information. Information centers with the methods and techniques they use, and the services they present promote the continuous flow of information to the user community. They fulfil the same function for the industrial enterprises and the people who have any kind of connection with industry. Up till now many user studies were made to show the information needs and the information habits of the industrial firms. In the present study, a user survey is realized in the Turkish textile industry with the same objective. Research that has been done in Turkey and countries show that users do not know the presence of information sources and/or channels and the information needed is retrieved randomely and with difficulty. Yet there is a very important relationship between the comprehension of the importance of information for the fulfilment of industrial activities and establishment and use of information sources/channels and/or information centers. The hypoteheses which formed the basis of this research are verified by the data that were collected through the use of survey and documentary methods. These are: As for ail the other industries, iidbnnation carries vital irnportence for the textile industry too. Turkish textile industry should realize that information is a vital need for them to maintain their status in the wolrd economy and to develop themselves. Turkish textile information users need information; they do not know how to reach it; they do not have the habit of using information centers to retrieve the information they need; tley give precedence to the ease of retrieval and the use of information. In order to meet the needs of Turkish textile iidbnnation users in the highest possible level, information centers that store and disseminate the information needed should be established in the textile firms and these centres should be managed by professional information specialists. At the same time there is a need for the establishment of a national textile information center that has high quality in the sense of human, monetary and information resources. »KÜÂNTAtfen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgi ve Belge Yönetimitr_TR
dc.subjectInformation and Records Managementen_US
dc.subjectTekstil ve Tekstil Mühendisliğitr_TR
dc.subjectTextile and Textile Engineeringen_US
dc.titleTekstil endüstrisinin enformasyon gereksinimleri
dc.title.alternativeInformation needs of textile industry
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKütüphanecilik Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmIndustrial information
dc.subject.ytmInformation
dc.subject.ytmTextile industry
dc.identifier.yokid51551
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid51551
dc.description.pages348
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess