Türkiye`de belediyelerin mali özerkliği ve İngiltere
dc.contributor.advisor | Keleş, Ruşen | |
dc.contributor.author | Dalkiliç, Mustafa | |
dc.date.accessioned | 2021-04-26T09:33:20Z | |
dc.date.available | 2021-04-26T09:33:20Z | |
dc.date.submitted | 1999 | |
dc.date.issued | 2021-03-12 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/525020 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu Çalışmada, Türkiye'de belediyelerin mali yapısı ve merkezi yönetim ile ilişkileri Demokratik Avrupa ülkelerinin sahip olduğu normlar çerçevesinde değerlendirilmiştir. Amaç, Türk Belediyelerinin mali özerklikleri ile ilgili sorunlarına Avrupa Yerel Yönetimler Özerklik Şartı ve İngiltere Örneği aracılığıyla çözüm bulmaktır. İngiliz yerel yönetimleri, son yıllarda yetkileri ve gelir kaynakları bakımından önemlerini nispi olarak kaybetmişler ise de, hala yönetim sistemi içinde önemli bir rol oynamakta ve belirli bir gücü ellerinde bulundurmaktadırlar. Birleşik Krallık'ta, yerel yönetimler o yerde yaşayan insanların günlük ortak ihtiyaçlarını karşılayabilecek çeşitlilikte görevlerin yerine getirilmesinden sorumludurlar; geleneksel olarak pek çok yerel işler bu yönetimler tarafından yerine getirilmektedir. Bu görev yelpazesi; konut sağlama, sosyal hizmetler, çevresel hizmetler, çöp toplama ve planlama gibi konuları içermekte ve hatta eğitim ve iç güvenlik hizmetleri de yerel yönetimler tarafından yapılmaktadır. Bunun için de önemli bir sayıda personel istihdam etmektedirler. Buna ek olarak, yerel yönetimler bazı sınırlar içerisinde görevlerini yerine getirme ve yetkilerini kullanmakta takdir hakkına sahiptirler. Dahası, yerel vergi ve harçların oranlarını belirleme ve harç koyma yetkileri vardır. Borçlanma konusunda geniş olanaklara sahiptirler. Diğer taraftan yerel yönetimler, idari ve mali bakımdan müfettişler ve denetçiler aracılığıyla Merkezi hükümet tarafından kontrol altında tutulmaktadırlar. Bunun yanında, `Ombudsman` (Kamu denetçisi) denilen kişiler, yerel yönetimlerin iş ve işlemleri ilgili şikayetleri araştırmak yetki ve görevine sahiptirler. İç ve dış denetim birbiri ile koordineli olarak yapılmakta, bu arada halk denetimi de sağlanmaktadır.Yerel yönetimlerin bir diğer avantajlar, da; aralannda kurmuş o.duk,an birlikier sayesinde merkezi yönetime kars, haklann, savunabilmeleridir. Sonuç olarak Türkiye, Kamu Yönetimi ve Yere, Yöne«m,er ile ilgili yapacafi, normlarda İngiltere'nin bir k,s,m örneklerinden ve özelliklerinden yararlanab,,, | |
dc.description.abstract | ABSTRACT In this study, the structure of municipal finance system and relations between Central Government and Local Government in Turkey has been researched by compearing with the norms of Democratic European Countries. The aim is to find some solutions about problems of financial autonomy of Turkish Municipalities by using the European Charter of Local-Self Government and United Kingdom Local Government System. Although the British Local Government Autorities have lost some effectivness on their functions and revenues in the recent years, they still play very important role and have power in the governmental and administral system. In the United Kingdom, local government has responsibility for the administration of a range of services to people living in a county or a district. Many of the functions traditionally associated with local government a daily basis. These include the provision of housing, social services, environmental services, refuse disposal and planning. Moreover, education and policing are provided by local government. It employes large amount of staff for these services. In addition to this, local authorities determine their service area to some limits, and asses some taxes and charges. Moreover, they determine the percentages of local taxes and charges. On the other hand, they are controlled by the National Government on the administral and financial operations. The Government has some inspectors and auditors to inspect them. Additionally, there are `ombudsmen` to research complains about local government in place of public. Inner and outer audit complate with each other.One of the other benefits of the local authorities is that, they have established associations among themselves. So they are able to defence their rights against to the Central Government. As a result, Turkey may find some useful examples and experience from the U.K. for a local government and public administration. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Kamu Yönetimi | tr_TR |
dc.subject | Public Administration | en_US |
dc.title | Türkiye`de belediyelerin mali özerkliği ve İngiltere | |
dc.title.alternative | Financial autonomy of Turkish municipalities and the United Kingdom | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-03-12 | |
dc.contributor.department | Kamu Yönetimi ve Siyaset Bilimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Municipalities | |
dc.subject.ytm | Local administrations | |
dc.subject.ytm | England | |
dc.subject.ytm | Turkey | |
dc.subject.ytm | Municipalities | |
dc.subject.ytm | Autonomy | |
dc.subject.ytm | Financial structure | |
dc.subject.ytm | Local administrations | |
dc.identifier.yokid | 81544 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 81544 | |
dc.description.pages | 180 | |
dc.publisher.discipline | Yönetim Bilimleri Bilim Dalı |