Show simple item record

dc.contributor.advisorAlkan, Türker
dc.contributor.authorYildiz, Nuran
dc.date.accessioned2021-04-26T09:30:12Z
dc.date.available2021-04-26T09:30:12Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2021-02-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/524489
dc.description.abstractÖZET `Siyasal Partilerde Lider İmajları` başlıklı bu tez Türkiye gibi bir parlamenter sistemde de siyasetin liderler aracılığıyla sürdürülmesi ve lider imajlarının oluşumunda da iletişim araçlarının siyasal içeriğini belirleyen aktörlerin önemli etkisi olması gerçeğine vurgu yapmaktadır. Siyasal süreçte liderlerin temel aktör olması da iletişim araçlarıyla oluşturulan ve yayılan lider imajlarının önemli olmasını gerektirmektedir. Partilerin birbirine benzediği, parti bağlarının giderek zayıfladığı, parti içi demokrasilerin sorgulandığı bir sistemde önemli olan liderler, oy verme kararında da imajlar aracılığıyla belirleyici olmaktadır. Tez bu saptamaları değerlendirebilmek için araştırma, yazın taraması, derinlemesine görüşme ve sormaca tekniklerinin birlikte kullanıldığı bir yöntemle gerçekleştirilmiştir. Bu tez lider imajlarını ve sürecini bu düzeyde değerlendiren ilk araştırma sayılabileceği gibi, getirdiği yeni açılımlarla art araştırmalara da öncülük etmektedir. Siyasal Partilerde Lider İmajları / 205
dc.description.abstractSUMMARY This thesis, titled as `Images of Leaders in Political Parties`, emphasizes the fact that in the Turkish parliamentary system, leaders play a key role in maintaining polities. It also argues that the actors who form political content of media, influence the construction of the images of political leaders. In political processes, the leaders as being the fundamental actor brings about the importance of leader images that are formed and disseminated by mass media. The leaders, who are important in a system in which the parties has similarity, the party ties are weakened and the inner party democracy is questioned, will also be a dominant factor in the decision making process of voting via their images. In order to test the assumptions, literature review, deep interviewing and face to face questionnaire techniques are utilized. This thesis can be considered as the first research which evaluates leader's images and the image-making processes in this level. And the thesis is expected to be a pineer to new research in the field with it's capacity of suggesting new perspectives. Sivasal Partilerde Lider îmaiları / 206en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSiyasal Bilimlertr_TR
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.titleSiyasal partilerde lider imajları
dc.title.alternativeImages of leaders in political parties
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2021-02-04
dc.contributor.departmentKamu Yönetimi ve Siyaset Bilimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTelevision
dc.subject.ytmMass media
dc.subject.ytmPolitical parties
dc.subject.ytmImage
dc.subject.ytmLeadership
dc.identifier.yokid102176
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid99804
dc.description.pages248
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess