Show simple item record

dc.contributor.advisorKavcar, Cahit
dc.contributor.authorSamur, Serpil
dc.date.accessioned2021-04-26T09:28:15Z
dc.date.available2021-04-26T09:28:15Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/523996
dc.description.abstractSamur, Serpil, Yükseköğretim Öğrencilerinin Anadili Yeterliklerinin Değerlendirilmesi, Yüksek Lisans Tezi, Danışman: Prof.Dr. Cahit Kavcar, 97+iv s. Bu araştırmanın konusu, Yükseköğretim kurumlarındaki öğrencilerin anadili yeterliğini değerlendirmektir. Ayrıca bu araştırmada Yükseköğretim öğrencilerinin anadili yeterliğini belirlemek amaçlanmıştı. Yükseköğretim kurumlarındaki öğrenci ve öğretim elemanlarının okutulmakta olan Türk Dili dersiyle ilgili görüşleri de saptanmaya çalışılmıştır. Bu araştırmanın, dil ve birey ilişkisi düşünüldüğünde anadili öğretimine önemli bir katkı sağlayacağı varsayılmıştır. 2001-2002 eğitim ve öğretim yılında Ankara Üniversitesi'nde yapılan bu araştırmaya göre öğrencilerin % 74 oranında anadili açısından başarı gösterdikleri görülmüştür. Bu oranın daha yukarılara yükseltilebilmesi için anadili öğretimi açısından bazı önerilerde bulunulmuştur. Araştırmanın bu alanda yapılacak diğer araştırmaya basamak oluşturacağı ve katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
dc.description.abstractSamur, Serpil, Higher Education Students' Proficiency in Their Native Language, Master's Thesis, Advisor: Prof.Dr. Cahit Kavcar, 97+iv p. The purpose of this study in to evaluate and determine higher education students' proficiency in their native language. In addition it aims at understanding higher education students' and instructors' perceptions about the Turkish language course offered. This study is hoped to contribute to education in the native language regarding the relationship between language and individual. Finding reveal that 74 % of the students' attending Ankara University. School year 2001-2002, were successful in their native language skills. Implications have been provided to increase the level of success with respect to native language education. It is expected that this study will provide a baseline and contribute to the development of further studies in this field.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYükseköğretim öğrencilerinin anadili yeterliklerinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeHigher education students proficiency in their native language
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmMother tonque
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmSufficiency
dc.identifier.yokid119787
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid117659
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess