Show simple item record

dc.contributor.advisorÇıkrıkcı, Rahime Nükhet
dc.contributor.authorUlutaş, Seher
dc.date.accessioned2021-04-26T09:26:00Z
dc.date.available2021-04-26T09:26:00Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/523432
dc.description.abstractIll Ö£ET GENEL LİSELERDEKİ BRANŞ ÖĞRETMENLERİNİN ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ALANINDAK İ YETERLİLİKLERİ VE DEĞERLENDİRME İLKELERİNİ UYGULAMA DÜZEYLERİNİN ARAŞTIRILMASI Ulutaş, Seher Yüksek Lisans, Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı Tez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Nükhet Çıkrıkçı Demirtaelı Temmuz 20Q3, viii - 70 sayfa Bu çatışma, genel liselerdeki branş öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme alanı ile ilgili yeterliliklerini bilişsel alanda saptamayı ve ölçme ve değerlendirme ilkelerini uygulama düzeylerini kendi algılarına göre ortaya koymayı amaçlayan karşılaştırmalı bir araştırmadır. Araştırma, 2002-2003 eğitim Öğretim yılında, Ankara Büyük Şehir Belediyesi sınırları içinde çalışan 202 branş öğretmeniyle yürütülmüştür. Araştırmada kullanılan araçlar; 30 maddelik öğretmenler için `Ölçme ve Değerlendirme Alan Bilgisi Testi (ÖDABT)` ve 21 maddelik `Ölçme Değerlendirme Yeterliklerini Değerlendirme Formu (ÖDYDF)` dur. ÖDABT araştırmacı tarafından, ÖDYDF ise Aydın (2001) tarafından geliştirilmiştir. Uygulama, 243 Haziran 2003 tarihleri arasında yapılmıştır. Elde edilen veriler SPSS programımda çözümlenmiştir. Öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme alanındaki yeterlik düzeyleri abasında, bu alanda eğitim alıp almamaları, mezun oldukları okullar, branşları ve hizmet sürelerine göre fark bulunup bulunmadığı t testiyle ve tek yönlü varyans analizi ite test edilmiştir, ÖDABT ile ÖDYDF'nin arasındaki ilişkiye Pearson korelasyon katsayısı ile bakılmıştır. Elde edilen bulgular, öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme yeterlikleriyle bu konudaki algıları arasında doğrusal bir ilişki olmadığını ve ÖDABT puanlarının % 50'nin altında olduğunu göstermiştir. Ayrıca öğretmenlerin yeterlikleri arasında, ölçme Ve değerlendirme ile ilgili eğitim alanlarla almayanlar arasında alanlar lehinde hizmet süresine göre de 14 yıla kadar hizmeti olanlar lehinde anlamlı farklılık bulunmuştur,
dc.description.abstractIV SUMMARY INVESTIGATING THE COMPETENCY OF TEACHERS IN HIGH SCHOOLS IN MEASUREMENT AND EVALUATION AND LEVEL OF APPLICATION PRINCIPLES OF MEASUREMENT AND EVALUATION UJutaş» Seher Master of Science, Department of Measurement and Evaluation Advisor: Assistant Professor Dr. Nükhet Çıkrıkçı Demirtaşlı July 2003, viii -70 pages The purpose of this research is to determine competency of teachers in hjgh schools in cognitive domain in measurement and evaluation, and level of application principles of measurement and evaluation according to their own perceptions. This study has been carried out with 202 teachers working in Ankara in 2002 - 2003 academic year. The instruments used in the research are The Measurement and Evaluation Domain Knowledge Test ( MEDKT) for teachers, and The Scale of Perceptions towards Competencies in Measurement and Evaluation (SPCME) with 21 items. MEDKT was developed by researcher, SPCME was developed by Aydın (20Q1). The insturements Have been applied pn 2 - 13 June 2003. Teachers competency level in measurement and evaluation was tested whether they have educated on this subject and the differences between their teaching experiences by independend sample t test and one - way ANÖVA. The research findings showed that, there aren't any correlation between MEDKT scores and and SPCME scores. Teachers scores are lower than 50%. Also according to their results of MEDKT scores, the teachers who have been educated in measurement and evaluation and the beginner teachers who have experiences til) 14 years are more advantage than the other groups.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleGenel liselerdeki öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme alanındaki yeterlikleri ile ölçme ve değerlendirme ilkelerini uygulama düzeylerinin araştırılması
dc.title.alternativeInvestigating the competency of teachers in high schools in measurement and evaluation and level of application principles of measurement and evaluation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmTeacher proficiency
dc.subject.ytmHigh schools teachers
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.identifier.yokid131340
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid126468
dc.description.pages70
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess