Show simple item record

dc.contributor.advisorKayalı, Kurtuluş
dc.contributor.authorEmin, Bilge
dc.date.accessioned2021-04-26T09:25:25Z
dc.date.available2021-04-26T09:25:25Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/523280
dc.description.abstractÖZET Tezin ana konusu, filmografisi çerçevesinde Halit Refiğ'in sinemasında kadının konumudur. Bu suretle Halit Refiğ biyografisinin sinemasına yansıması sağlanarak, sinemacı kişiliğinin nasıl oluştuğu ve onun Türk sinemasındaki yeri de ele alınmıştır. Halit Refiğ sinemasında kadının konumu incelenirken de hayat hikayesiyle sineması arasındaki paralellik ortaya konmuştur. Bu çalışmanın amacı, Halit Refiğ'in filmlerinde, kadın karakterlerinin gösterdiği farklığı anlatmaktır. Türkiye'deki toplumsal değişimin birbirinden farklı kadın karakterlerine ne şekilde yansıdığı ve Halit Refiğ filmlerindeki kadın konumunun modernleşme süreci çerçevesinde nasıl değiştiği araştırılmıştır. İncelenen 16 filmde, en belirgin kadın karakterler ele alınarak, kadının toplumdaki yeri anlatılmıştır. Sultan gelin karakteri ile köy kadınının çilesi, Ruhşan karakteri ile kadının harem yaşantısı, Olcay Hanım ve Üftade karakterleri ile büyük şehirdeki terk edilmişlik ve yalnızlık, Fatma bacı ile göçteki kadının çektiği sıkıntılar, Eva karakteriyle yabancı bir kadının Türk toplumu tarafindan kabullenmesi, Aliye öğretmen ile kadının Kurtuluş Savaşı'na katkıları gibi konular işlenmiştir. 151
dc.description.abstractSUMMERY This M. A. thesis is about the situation of women in Halit Refiğ's cinema. His personality and his place in the Turkish cinema, has been reflected to the movies by his biography. While the situation of women has been examined in his movies the parallel between his life story and his cinema can also be seen. The reason for this study, is to show the difference between the women characters in Halit Refiğ's cinema. How the sosial changes in Turkey has been reflected to different women characters and how the situation of women in Halit Refiğ's cinema has changed during the modernism period was examined. tn the examined 16 movies, the most particular women characters has been chosen to narate the situation of women in the society. With Sultan gelin character the sufferings of peasont women, with Ruhşan character the harem life of women, with Olcay Hanım and Üftade characters the abandonment and loneliness of women, with Fatma bacı the distress of women during the migration, with Eva character the acceptence of a foreign woman by Turkish society, with Aliye öğretmen the importance of woman in the liberation war has been reflected. 152en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleHalit Refiğ sinemasında kadın (1960/61-2000)
dc.title.alternativeWomen in Halit Refiğ cinema (1960/61-2000)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentRadyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmRefiğ, Halit
dc.subject.ytmTurkish cinema
dc.subject.ytmCinema
dc.subject.ytmSocial environment
dc.subject.ytmWomen
dc.identifier.yokid131336
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid127680
dc.description.pages162
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess