Show simple item record

dc.contributor.advisorYemenici, Ayşe Alev
dc.contributor.authorCengiz, Yasemin
dc.date.accessioned2021-04-26T09:24:31Z
dc.date.available2021-04-26T09:24:31Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/523069
dc.description.abstractöz YABANCI DİLDE SÖZCÜK ÖĞRETİMİNE MÜZİK KULLANIMININ ETKİLERİNİN BEYİN TEMELLİ ÖĞRENME KURAMI IŞIĞINDA ARAŞTIRILMASI Cengiz, Yasemin Yüksek Lisans, Yabancı Dil Öğretimi Programı Tez Danışmanı. Yrd.Doç.Dr. Alev Yemenici Haziran, 2004, 222 sayfa Bu araştırmanın amacı, yabancı dil öğrenen öğrencilerin sözcük öğrenmelerine müzik unsurunun etkisinin Beyin Temelli Öğrenme Kuramı çerçevesinde araştırılmasıdır. Kuramın ilkeleri genel olarak ele alınmış ve çalışmanın odağını oluşturan müzik unsurunun sözcük öğrenimi/öğretimi sürecine etkileri, deneysel bir çalışma ile araştırılmıştır. Çalışmaya Hacettepe Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksek Okulu'nda okumakta olan iki orta -öncesi düzey ingilizce sınıfı katılmıştır. Araştırmada hem nicel hem de nitel veri toplama araçları kullanılmıştır. Ön ve son testler ile kullanılmış olan çoklu zeka envanteri nicel verileri oluşturmaktadır. Nitel veriler ise, öğrencilerin yazdıkları geribildirimlerden ve yine öğrencilerle yapılmış olan görüşmeden elde edilmiştir. 216Kontrol ve deney gruplarına uygulanan ön test sonucunda her iki grubun da ölçülen sözcük bilgisi bakımından farklı olmadığı görülmüştür. Grupların son test sonuçları ise deney grubu lehine anlamlı farklılık göstermiştir. Alınan sonuçlar seçilen sözcükler bazında, deney grubuna uygulanmış olan uygulamanın öğrencilerin sözcük öğrenimine olumlu etkisinin olduğunu ortaya koymuştur. Anahtar Sözcükler: Sözcük öğrenimi, Müzik, Beyin Temelli Öğrenme Kuramı, Bellek, Mozart Etkisi 217
dc.description.abstractABSTRACT RESEARCH ON THE EFFECTS OF MUSIC ON TEACHING VOCABULARY IN EFL IN RELATION TO BRAIN BASED LEARNING Cengiz, Yasemin MA, Program in Foreign Language Teaching Supervisor: Assist. Prof. Dr. Alev Yemenici June 2004, 222 pages The study aimed at researching the effects of music on teaching vocabulary in a foreign language classroom, in relation to the principles of Brain Based learning. Among the principles of Brain Based Learning, music is the main focus of this thesis. Two pre intermediate level EFL classes at Hacettepe University, School og Foreign Languages participated in the study. The data were collected via quantitative and qualitative data collection instruments. The pre-test and post-test results along with the multiple intelligence inventory, provided the quantitative data, and the qualitative data came from the students' written feedback and the interview with the students. 218The comparison of the means of the pre-test scores of both control and experimantal groups showed that the two groups were not significantly different in terms of their vocabulary proficiency on the tested items. However, the post-test results of the group yield significant difference in favour of the experimental group. The results indicated that the treatment the experimental group received contributed to students' vocabulary development of the selected items positively regardless of the level of the students' musical ability. Key Words: Vocabulary, Music, Brain Based Learning, Memory, Mozart Effect 219en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleYabancı dilde sözcük öğretimine müzik kullanımının etkilerinin beyin temelli öğrenme kuramı ışığında araştırılması
dc.title.alternativeResearch on the effects of music on teaching vocabulary in EFL in relation to brain based learning
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Dil Öğretimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid145639
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid140963
dc.description.pages222
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess