Show simple item record

dc.contributor.advisorKaracabey, A. Argun
dc.contributor.authorSöylemez, Caner
dc.date.accessioned2021-04-26T09:17:38Z
dc.date.available2021-04-26T09:17:38Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/521436
dc.description.abstractFirma içi çıkar grupları olarak adlandırılan yöneticiler, hissedarlar ve borçverenler arasındaki hak dağılımında kendi önceliklerini gözetme eğilimi çıkarçatışmalarının sonucu olarak firmaya çeşitli maliyetler yüklemektedir. Temsil teorisiçerçevesinde ele alındığında bu maliyetler temsil maliyetleri olarak adlandırılmaktadır.Bu çalışmada, Türkiye'deki işletmelerde temsil problemlerinden kaynaklanantemsil maliyetlerinin varlığı, kontrol edilmesine ilişkin araçlar ve bu maliyetlerinişletmeler üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Çalışmada bu maliyetleri test etmek için ikiayrı regresyon denklemi kurulmuştur. Analizde hisse senetleri İ.M.K.B ` de işlem görenve imalat sektöründe faaliyet gösteren halka açık 144 firmanın verileri kullanılmıştır.Sonuç olarak, özellikle aile şirketi şeklinde örgütlenmiş olan Türkiye'dekiişletmelerde temsil maliyetlerinin özellikle kurumsallaşma süreci ile ters orantılı olduğukonusunda bulgular elde edilmiş ve halka açık firmalarda temsil maliyetlerinin dahadüşük olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca kurumsal yatırımcıların ülkemizdeki halkaaçık imalatçı firmalar için etkin birer izleme ajanı olmadığı görülmüştür.
dc.description.abstractManagers, shareholders and bondholders ,who are called firms interest groups,are claim priority about the allocation of firm resources and this results the interestconflict between these claimholders which charged firms several costs. In agency theoryperspective these costs are called, agency costs.In this study; agency costs arise from the agency problem in Turkish firms,control devices for agency costs and the impact of this costs in firms are investigated.Two regression equation are founed to test this costs. In the analysis, 144 manufacturingfirms stocks data which existent in I.S.E. list are used.Cosequently, the firms in Turkey, where most of the firms are organized a familyenterprise, agency costs are inverse proportion of the development in institutionalizeprocess. And the findings are also shows, increasing of the publicly held proportion inthe firms is decrease the agency costs. The study findings show that, institutionalinvestors aren?t an efficient control devices manufacturing firms in our country.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİşletmelerde temsil maliyetlerinin test edilmesi: Türk imalat sektörü üzerine amprik bir uygulama
dc.title.alternativeTesting the agency costs in firms: An emprical analysis in turkish manufacturing industry
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid9004883
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid208078
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess