Show simple item record

dc.contributor.advisorKazancı, Metin
dc.contributor.authorGenç, Nerzan Gonca
dc.date.accessioned2021-04-26T09:16:52Z
dc.date.available2021-04-26T09:16:52Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/521253
dc.description.abstractTürkiye Cumhuriyeti, 01 Ocak 2005 tarihi itibariyle parasından altı sıfır atarak Yenibir para birimi olan Yeni Türk Lirası'na geçmistir. Ağustos 2004 tarihinde, kamuoyununbu değisim hakkında bilgilendirilmesi ve geçisin sorunsuz gerçeklestirilebilmesi amacı ileTCMB yönetiminde ?Yeni Türk Lirası Tanıtım ve Bilgilendirme Kampanyası?baslatılmıstır. Yeni Türk Lirası (YTL)'nin Kamuoyuna Sunulması Stratejisinin Analizibaslıklı bu çalısmada, parasından altı sıfır atarak Yeni Türk Lirası'na geçen Türkiye'dekamu tarafından gerçeklestirilen halkla iliskiler etkinlikleri için çok önemli bir örnek teskileden YTL kampanyasının, iletisim stratejisi ve halkla iliskiler etkinlikleri, TCMB belgeleri,yazılı görsel basında yer alan haber ve tanıtımlar ayrıca yine TCMB tarafındangerçeklestirilen kamuoyu arastırmaları üzerinden incelenmistir.Kampanya stratejisinin değerlendirilmesinde en önemli kıstas olarak değisimiyasayan vatandasların YTL'ye geçisin ardından gösterdikleri uyum, verdikleri tepkiler veyasadıkları sorunlar ele alınmıstır. Yapılan kamuoyu arastırmalarının sonuçları vekonuyla ilgili haberlerde esas alındığında görülmüstür ki YTL kampanyası, kamuoyununbüyük çoğunluğu tarafından ?basarılı? olarak nitelenmektedir. Verilere göre, kamuoyununkonuyla ilgili haberdarlık ve bilgi düzeyi kampanya süresince artıs göstermis, 2005 yılındatoplumun çok büyük bir kısmı YTL kullanmaya alısmıstır. Toplumun büyük çoğunluğugeçisin gerekçelerini kavramıs, geçis sayesinde paranın kullanımının kolaylastığını, değerive saygınlığının arttığını ve yatırımlarını YTL ile yapacak kadar güvendiğini belirtmistir.Kampanya dönemi içinde incelenen gazete haberleri ve TCMB belgeleri ortaya çıkmaktadırki geçis sürecinde vatandasın YTL kullanımına alısmasını zorlastıran çok büyük birsorunla karsılasılmamıstır.Yapılan analiz ve elde edilen veriler doğrultusunda görülmüstür ki, YTLkampanyası stratejik hedeflerine ulasmıs, Türk Lirasından 6 sıfır atılmasına iliskin sürecinsorunsuz gerçeklesmesinde ve yeni para birimine güven insasında büyük rol oynamıstır.
dc.description.abstractThe Republic of Turkey dropped six zeroes from its currency and started using newcurrency, New Turkish lira. As of August 2004 the CBRT administration started?Introduction of the New Turkish lira and Information Campaign? to enable this transitionwith ease and to inform the public of this change. In this study, titled ?The Analysis of theStrategy in Introducing the New Turkish lira to the Public? the author analyzed animportant example of the public relations activities in Turkey, conducted by the publicsector, the YTL campaign. This analysis was made through the communication strategyand public relations activities, CBRT documents, news and publicity in the press and themedia along with the public surveys conducted by the CBRT.In evaluating the campaign strategy, the main criteria were the adaptation processof the citizens, their reactions and problems following the transition to the New Turkishlira. When the ?problematic? matters as mentioned in the relevant news and the results ofpublic surveys were considered, it is seen that the majority of public opinion regards theYTL campaign as ?successful?. According to the survey results, the public opinion?s levelof awareness and information increased during the campaign and the majority of Turkishcommunity got used to the use of YTL by 2005. Besides, these surveys revealed that themajority of people comprehended the grounds for this change and they stated that usingmoney became easier, its value and credibility increased and that they trust it to make theirinvestments in YTL. When the newspaper articles and CBRT documents of the campaignperiod are scanned, it is seen that there was not a big problem that complicated or impededthe use of YTL by citizens during the transition period.In short, it was observed that, the YTL campaign achieved its strategic targets,greatly contributed to the undergoing the process for the removal of six zeroes the Turkishlira, and played a significant role in inspiring confidence in the new monetary unit.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleYTL (Yeni Türk Lirası)`nın yeni bir para birimi olarak kamuoyuna sunulması stratejisinin analizi
dc.title.alternativeAnalaysis of the strategy of the introduction of New Turkish Lira as a new unit of currency
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid9011677
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid218576
dc.description.pages317
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess