Bilinçli medya kullanıcıları yaratma sürecinde medya okuryazarlığının önemi
dc.contributor.advisor | İnal, M. Ayşe | |
dc.contributor.author | Çetinkaya, Selin | |
dc.date.accessioned | 2021-04-26T09:14:56Z | |
dc.date.available | 2021-04-26T09:14:56Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/520806 | |
dc.description.abstract | Medya okuryazarlıgı anlayısının, medya kullanımını daha bilinçli ve kaliteli halegetirme çabalarında oynayacagı rol üzerine odaklanan bu çalısma kapsamında,medyaya elestirel yaklasmanın ne demek oldugu, elestirel düsünce ve yaklasımlarınbenimsetilmesi yolunda egitimin önemi ve bu baglamda elestirel pedagojinin rolü,medyaya elestirel yaklasma alıskanlıgının kazanılması için bireylerin egitilmesigereginden dogmus olan medya okuryazarlıgı kavramı incelenmistir. Çalısmakapsamında medya okuryazarlıgı, toplumsal bir dönüsüm projesi olarak elealınmıstır. Bu dogrultuda, projenin uygulama alanı olan ilkögretim egitiminde verilenMedya Okuryazarlıgı derslerinin ne ölçüde basarılı oldugu tartısmaları da, Türkiyeörnegi baglamında ele alınarak çalısma kapsamına dahil edilmistir.Anahtar kelimeler: Geleneksel Pedagoji, Elestirel Pedagoji, Medya Okuryazarlıgı. | |
dc.description.abstract | This study aims to emphasize the role of media literacy in the efforts to create moreconscious and qualified use of media. In this context, the study focuses on thequestion of what it means to approach the media from a critical point of view, theimportance of education in the adoption of critical thought and approaches and therole of critical pedagogy in the attainment of this end, and the notion of medialiteracy as a natural outcome of the need to educate individuals to become critical ofthe media. Within the framework of this study, the notion of media literacy is takenas a social transformation project. The study also includes a discussion on theefficiency of the Media Literacy lessons taught in the second level of primaryeducation, which is premised on the results of a research conducted with MediaLiteracy teachers in Ankara, Turkey.Key words: Traditional Pedagogy, Critical Pedagogy, Media Literacy | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Gazetecilik | tr_TR |
dc.subject | Journalism | en_US |
dc.subject | İletişim Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Communication Sciences | en_US |
dc.title | Bilinçli medya kullanıcıları yaratma sürecinde medya okuryazarlığının önemi | |
dc.title.alternative | The importance of media literacy in the awareness-raising process for media users | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Gazetecilik Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 318086 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 228331 | |
dc.description.pages | 133 | |
dc.publisher.discipline | Genel Gazetecilik Bilim Dalı |