Show simple item record

dc.contributor.advisorİnal, M. Ayşe
dc.contributor.authorÇetinkaya, Selin
dc.date.accessioned2021-04-26T09:14:56Z
dc.date.available2021-04-26T09:14:56Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/520806
dc.description.abstractMedya okuryazarlıgı anlayısının, medya kullanımını daha bilinçli ve kaliteli halegetirme çabalarında oynayacagı rol üzerine odaklanan bu çalısma kapsamında,medyaya elestirel yaklasmanın ne demek oldugu, elestirel düsünce ve yaklasımlarınbenimsetilmesi yolunda egitimin önemi ve bu baglamda elestirel pedagojinin rolü,medyaya elestirel yaklasma alıskanlıgının kazanılması için bireylerin egitilmesigereginden dogmus olan medya okuryazarlıgı kavramı incelenmistir. Çalısmakapsamında medya okuryazarlıgı, toplumsal bir dönüsüm projesi olarak elealınmıstır. Bu dogrultuda, projenin uygulama alanı olan ilkögretim egitiminde verilenMedya Okuryazarlıgı derslerinin ne ölçüde basarılı oldugu tartısmaları da, Türkiyeörnegi baglamında ele alınarak çalısma kapsamına dahil edilmistir.Anahtar kelimeler: Geleneksel Pedagoji, Elestirel Pedagoji, Medya Okuryazarlıgı.
dc.description.abstractThis study aims to emphasize the role of media literacy in the efforts to create moreconscious and qualified use of media. In this context, the study focuses on thequestion of what it means to approach the media from a critical point of view, theimportance of education in the adoption of critical thought and approaches and therole of critical pedagogy in the attainment of this end, and the notion of medialiteracy as a natural outcome of the need to educate individuals to become critical ofthe media. Within the framework of this study, the notion of media literacy is takenas a social transformation project. The study also includes a discussion on theefficiency of the Media Literacy lessons taught in the second level of primaryeducation, which is premised on the results of a research conducted with MediaLiteracy teachers in Ankara, Turkey.Key words: Traditional Pedagogy, Critical Pedagogy, Media Literacyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectGazeteciliktr_TR
dc.subjectJournalismen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleBilinçli medya kullanıcıları yaratma sürecinde medya okuryazarlığının önemi
dc.title.alternativeThe importance of media literacy in the awareness-raising process for media users
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGazetecilik Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid318086
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid228331
dc.description.pages133
dc.publisher.disciplineGenel Gazetecilik Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess