Show simple item record

dc.contributor.advisorKazancı, Metin
dc.contributor.authorÇelik, Haydar Seçkin
dc.date.accessioned2021-04-26T09:10:59Z
dc.date.available2021-04-26T09:10:59Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/520124
dc.description.abstractTürkiye'de halkla ilişkilerin ortaya çıkışı, modern merkezi devletin kurulmaya başlandığı II. Mahmud dönemine kadar uzanır. Modern devletin gereksindiği halksal tabanın oluşturulması adına, halkla yeni bir tarzda ilişki kurulmaya başlanmıştır.Osmanlı döneminde başlayan bu faaliyetlerin ana yönelimi, modernleşmedir. Kemalistler de, bu makro projeyi Cumhuriyet dönemine taşımıştır. Ancak Kemalist elit, daha önceki asrileşme ve uluslaşma politikalarını hatalı bulmuştur. Yeni politika, ulusun Türklük üzerine inşası ve topyekün Batılılık üzerinden oluşmuştur. Bu kez, halkın da Batılılaştırılması ve böylece elit kesimle arasındaki uyuşumsuzluğun giderilmesi amaçlanmaktadır.Yürütülen halkla ilişkiler ve propaganda faaliyetlerinin esası, eğitim ve telkindir. Bu doğrultuda özellikle 1930'lardan itibaren artan bu faaliyetlerin en etkili olarak yürütüldüğü kurum, araç ve uygulamalar olarak, yurt gezileri, ideolojik yayınlarla ?Yeni Türk?ün kurulması, Millet Mektepleri, Halkevleri, Halk Hatipleri Teşkilatı ve basın gösterilebilir.
dc.description.abstractThe emergence of the ?public relations? in Turkey, traces back to the era of Mahmud II, when the the foundation of the modern centralist state was laid. To satisfy the need for a national base within the nation state, a new style of relationship with the public had been configured.The main orientation of these activities that were started in the Ottoman Empire is modernisation. Kemalists, brought this macro political framework to the agenda of the Republican era. But, the Kemalist elite, dismissed the former modernization and nationalization politics wrong. The new policy, was established on the basis of two concepts: ?building the Turkish nation? and ?complete westernization?.But this time, the aim was to get over with the gap between the people and the elite through westernization of the people.The fundemantal principles of these public relations and propaganda activities that were carried out are ?education and inspiration?. The most operative instruments of these activities that were executed comprehensively especially in 1930?s are country excursions, foundation of the ?New Turk? by ideological publications, Nation?s Schools, People?s Houses, Public Speakers Organization and national press.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectSiyasal Bilimlertr_TR
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.titleAtatürk Döneminde halk-devlet ilişkileri (1923-1938)
dc.title.alternativePublic-state relations in the Era of Atatürk (1923-1938)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmState
dc.subject.ytmAtatürk
dc.subject.ytmAtatürk Period
dc.subject.ytmPublic relations
dc.subject.ytmIdeology
dc.identifier.yokid360690
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid250877
dc.description.pages179
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess