Avrupa Birliği bağlamında imge ve ötekileştirme: Bir grup Ankara Üniversitesi ve Ortadoğu Teknik Üniversitesi öğrencisi örneği
dc.contributor.advisor | Kutlu, Mustafa Muhtar | |
dc.contributor.author | Nahya, Zeliha Nilüfer | |
dc.date.accessioned | 2021-04-26T09:10:30Z | |
dc.date.available | 2021-04-26T09:10:30Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/520023 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, üniversite öğrencilerinin Avrupa Birliği imgesinden yola çıkarak, imgenin [yeniden] üretilişini anlama çabasıdır. Öğrencilerin AB'i tanımlama ve betimleme biçimlerinden yola çıkarak, imgenin, çeşitli bağlamlarda, nasıl ve neden var edildiğini, şekillendirildiğini ve sürdürüldüğünü belirlemektedir. Ardından imge bünyesinde ve üretilişinde yer alan, ötekileştirme ve gerektiğinde benzeştirme biçim ve bağıntılarını sorgulamaktadır.Buna göre günümüzdeki AB imgesinin, Avrupa imgesinden evirildiği görülmektedir. Yanı sıra öğrenciler `Avrupalı' kimliğine mesafeli yaklaşmakta ve ulusal kimliklere bağlılıklarını büyük oranda sürdürmektedirler. Onların AB imgesi, kısıtlı bilgi, önyargılar ve sterotipler üzerinden oluşmaktadır. Bu sebeple AB'ye karşı, ulus devlet direncini destekleyen ve Euroskeptisizm kavramına denk düşen bir güvensizlik duyulmaktadır. Bu güvensizlik, ?gerçek Avrupa? kabul edilen ve emperyalist olarak tanımlanan İngiltere, Almanya ve Fransa'ya karşı hissedilmektedir.Sonuç olarak imge, olumlu ve/veya olumsuz niteleyici kavramlar ve izlenimler üzerine oturmaktadır. Coğrafi, sosyal, ekonomik ve ideolojik yaklaşımlar diğer belirleyici etkenlerdir. Bunlar birçok temel yaklaşımı, düşünceyi ve hatta politik duruşu belirlemektedir. Siyasi elitler tarafından belirlenmekte ya da yönlendirilmekte olsa bile, toplumsal çoğunluğun üretimi ve izlenimi, kimi zaman destek veya değişkenliğe yol açacak denli etkilidir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to understand how the image is [re]produced, by examining the image of European Union (EU) among university students. This study determines how and why an image exists; and how it is shaped and resumed in different contexts, according to university students? definitions and identifications of EU. Moreover, forms and connections in othering and likening are examined under the structure and production of image.It is observed that the image of EU was evolved from the image of Europe. In addition to this, students remain distant to the `European? identity and substantially keep their loyalty to their national identity. Their EU image is based on limited knowledge, prejudice and stereotypes. Therefore, there is a lack of confidence in EU that supports the resistance of nation state and corresponds to the term of ?Euroscepticism.? This nonconfidence is being felt mostly against England, Germany and France which are accepted as ?real Europe? and identified as imperialist.As a result, image grounded in positive and/or negative terms and impressions. Geographical, social, economic and ideological approaches are the other determinants. These determine many basic approaches, ideas and even political attitudes. Although it is determined or guided by political elites, the production and impression of social majority is so influential that it can lead to support or instability. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Antropoloji | tr_TR |
dc.subject | Anthropology | en_US |
dc.subject | Halk Bilimi (Folklor) | tr_TR |
dc.subject | Folklore | en_US |
dc.title | Avrupa Birliği bağlamında imge ve ötekileştirme: Bir grup Ankara Üniversitesi ve Ortadoğu Teknik Üniversitesi öğrencisi örneği | |
dc.title.alternative | Image and othering in the context of European Union: In a group of Ankara University and Middle East Technical University students | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Halk Bilimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Otherness | |
dc.subject.ytm | Similarity | |
dc.subject.ytm | Ankara University | |
dc.subject.ytm | European citizenship | |
dc.subject.ytm | European Union | |
dc.subject.ytm | European identity | |
dc.subject.ytm | Image | |
dc.subject.ytm | European Community | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Middle East Technical University | |
dc.identifier.yokid | 374175 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 273316 | |
dc.description.pages | 292 | |
dc.publisher.discipline | Etnoloji Bilim Dalı |