Birlikte yaşamanın kültürlerarası/dinlerarası ilişkiler ve eğitim açısından doğurguları: Hatay örneği
dc.contributor.advisor | Tosun, Cemal | |
dc.contributor.author | Yorulmaz, Ayşe | |
dc.date.accessioned | 2021-04-26T09:08:38Z | |
dc.date.available | 2021-04-26T09:08:38Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/519667 | |
dc.description.abstract | Yorulmaz, Ayşe, Birlikte Yaşamın Kültürlerarası/ Dinlerarası İlişkiler ve Eğitim Açısından Doğurguları (Hatay Örneği), Yüksek Lisans Tezi, Danışman: Prof. Dr. Cemal Tosun, 142 s.Hatay, yüzyıllardır farklı din ve etniklerin bir arada yaşamayı başarabildikleri örnek şehirlerdendir. Bu sebeple araştırmamızda, Hatay örneğinden hareketle farklılıklarla birlikte yaşamın imkanının, eğitim ve özellikle din eğitiminin birlikte yaşamı oluşturmadaki rolü ve bu yaşamı desteklemedeki sorumluluklarının tespiti amaçlanmıştır.Araştırmayı gerçekleştirmek üzere Antakya ve çevresinde yaşayan farklı din ve ırka mensup kişilerle görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen bulgular içerik analizi yöntemiyle incelenip değerlendirilmiştir.Araştırma sonunda, Antakya ve çevresinde bulunan farklı etnik ve dinsel toplulukların bir arada çatışmadan yaşayabildiği, kimliklerini koruyarak ortak yaşantılar ürettikleri böylece birbirlerinin gelişiminde ve dönüşümünde etkili oldukları sosyal bir yapının var olduğu görülmüştür. Birlikte yaşamın temelinde tarihsel geçmişe bağlı olarak ortak yaşantıların ve toplumsal güvenin olduğu söylenilebilir.Eğitimin birlikte yaşamı destekleyen unsurlardan biri olduğu hatta gruplar arası ilişkinin önündeki engelleri törpülediği tespit edilmiştir. Din eğitiminin yeri, statüsü ve içeriğiyle ilgili farklı fikirler olmakla birlikte bir zorunluluk olduğu düşünülmektedir. | |
dc.description.abstract | Yorulmaz, Ayşe, The Results of The Cohabition From The Aspect of İntercultural/İnterreligion Relationships and Education, Master?s Thesis, Advisor:Prof. Dr. Cemal Tosun, 142 p.Hatay is one of the exemplary cities in which people of different religions and ethnic groups have managed to live together for centuries. Thus in this study it has been aimed to determine the opportunity of cohabitation despite the differences; the effect of education, especially education of religion, on forming cohabitation; and its responsibilities to support this kind of a life.In order to carry out the research, people from different religion and race living in and around Antakya were negotiated with. The findings obtained were evaluated by being examined with the method of content analysis.In the end of the research it has been seen that different religious and ethnic communities in and around Antakya live together without conflict; that they produce a common experience though they preserve their identities; and that as a result, there is a social structure in which they are effective on each other?s development and transformation. It may be supported that there are common experiences connected with historical past and social trust in the basis of cohabitation.It has also been determined that education is an element that supports cohabitation and it even lessens the hindrances before the relations among groups. And education of religilion is supposed to an obligation while there are various ideas about its place, statute and contend. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Birlikte yaşamanın kültürlerarası/dinlerarası ilişkiler ve eğitim açısından doğurguları: Hatay örneği | |
dc.title.alternative | The results of the cohabition from the aspect of intercultural/interreligion relationships and education: The sample of Hatay | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Cohabitation | |
dc.subject.ytm | Culture | |
dc.subject.ytm | Multiculturalism | |
dc.subject.ytm | Interreligious dialog | |
dc.subject.ytm | Hatay | |
dc.subject.ytm | Intercultural education | |
dc.subject.ytm | Intercultural communication | |
dc.subject.ytm | Intercultural relations | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Religious education | |
dc.identifier.yokid | 403641 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 302727 | |
dc.description.pages | 155 | |
dc.publisher.discipline | Din Eğitimi Bilim Dalı |