Show simple item record

dc.contributor.advisorPeçenek, Dilek
dc.contributor.authorGezmiş Ceyhan, Nejla
dc.date.accessioned2021-04-26T09:07:24Z
dc.date.available2021-04-26T09:07:24Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/519443
dc.description.abstractPlanlı Biçime Odaklanma Modelinin etkililiğinin araştırılmasının amaçlandığı bu araştırmada, öncelikle İlköğretim İngilizce Dersi Öğretim Programında ve programın uygulanması aşamasında, söz konusu modelin yerini saptamak amacıyla program değerlendirme çalışması yapılmıştır. Ardından hedef biçimlere yönelik (When-While Clauses ve Present Perfect Tense), Planlı Biçime Odaklanma Modeline uygun olarak geliştirilen model, Ankara-Şereflikoçhisar ilçesindeki bir ilköğretim okulunda sekizinci sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Öğretim modelinin etkililiği, öntest, sontest ve izleme testleri ile ölçülmüştür. Testlerden elde edilen verilerin, istatistiksel olarak incelenmesi sonucunda Planlı Biçime Odaklanma Modelinin?hedef biçimlerin öğrenilmesi ve kullanılması konusunda daha etkili olduğu?hedef biçimlerle ilgili dilbilgisel kuralların öğrenilmesi ve kullanılması konusunda daha etkili olduğu?hedef biçimlerle ilgili okuma becerisinin gelişiminde hem okuduğunu anlama hem de okuduğunu yorumlama konusunda daha etkili olduğu?hedef biçimlerle ilgili yazma becerisinin gelişiminde hem planlı üretim hem de plansız üretim konusunda daha etkili olduğu?hedef biçimlerle ilgili gerçekleştirilen öğrenmenin kalıcı olmasını daha fazla sağladığı anlaşılmıştır.
dc.description.abstractIt is aimed to investigate the efficiency of Planned Focus on Form in this study. Firstly, a curriculum evaluation was made in order to identify whether English Language Curriculum for Primary Education and its applicants contained the principles of Planned Focus on Form. Then, a language teaching model developed on the basis of Planned Focus on Form was conducted in eighth grade class at a secondary school in Ankara-Şereflikoçhisar. The target forms of this study are When-While Clauses and Present Perfect Tense in English. The effectiveness of treatment procedure was measured with the pretests, posttests and follow-up posttests. At the end of the statistically analysis of the data obtained from the tests; it is concluded that Planned Focus on Form?is more efficient in learning and using of the target forms.?is more efficient in learning and using grammatical rules of target forms.?is more efficient in comprehension and interpretation of target forms in reading skills.?is more efficient in planned and unplanned production of target forms in writing skills.?is more efficient in retention of target forms which are learned.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titlePlanlı biçime odaklanma modelinin İngilizce öğretiminde başarıya etkisi
dc.title.alternativeThe effiency of planned focus on form on the success in English language teaching
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDilbilim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmPlanned focus on form
dc.subject.ytmAchievement in learning
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmInstructional models
dc.identifier.yokid407078
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid302196
dc.description.pages354
dc.publisher.disciplineYabancı Dil Öğretimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess