Show simple item record

dc.contributor.advisorDoğan, Recai
dc.contributor.authorBiçer, Zeynep
dc.date.accessioned2021-04-26T09:06:31Z
dc.date.available2021-04-26T09:06:31Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/519257
dc.description.abstractAraştırmamızın birinci bölümünde Osmanlı devletinin 19. yüzyılda içinde bulunduğu olumsuz sosyal, siyasi ve ekonomik durumu ele alınmıştır. Osmanlı devletini bulunduğu bu durumdan kurtarmak için geliştirilen çözüm önerilerinden biri olan Yeni Osmanlılar akımının neliği incelenmiştir. Akımın temsilcilerinden Namık Kemal, Ali Suavi ve Ziya Paşa'nın hayatlarına yer verilmiştir. Sonra adı geçen temsilcilerin bazı görüşlerine değinilmiştir.İkinci bölümde Yeni Osmanlılar akımının temsilcilerinin dönemin eğitim öğretim anlayışı konusundaki eleştiri ve önerileri incelenmiştir. Osmanlılık ideolojisi doğrultusunda açılan Galatasaray Lisesi eğitim ve eğitim politikası açısından ele alınmıştır. Yeni Osmanlılar akımının din eğitim öğretim görüşleri incelenmiştir. Bu doğrultuda dönemin din eğitimi veren kurumları olan medreseler Yeni Osmanlılar açısından ele alınmıştır.Anahtar Kelimeler: Osmanlıcılık, Yeni Osmanlılar.
dc.description.abstract?Opinions Of The New Ottomans On Education And Training? by our thesis is consist of two parts.In the first part of our research Ottoman Empire the negative statussocial, political, and economic in the 19. century are discussed. İt is examined that one of the solution proposals was the new otoman movement to recover the situation otoman state. Representatives of the movement Namık Kemal, Ziya Pasha, Ali Suavi and their lives have been given. Then I mentioned some of the views of the representatives .In the second part of our research Ideas and criticisms of The new Ottoman movement?s representative about the period of the education were examined. The Galatasaray High School opened ideology of Ottomanism was handled to analyz its education and training policy.Opinions of New Ottomans movement of religious education are examined. In this respect the institutions of religious education for the period of the madrasas are discussed in terms of the new Ottomans.Key words: Ottomanism, New Ottomans, Madrasa.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYeni Osmanlıların eğitim öğretim görüşleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducation thought
dc.subject.ytmInstruction opinions
dc.subject.ytmEducational history
dc.subject.ytmOttoman State
dc.subject.ytmYoung Ottomans
dc.identifier.yokid421366
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid302754
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineDin Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess