Show simple item record

dc.contributor.advisorSelçuk, Mualla
dc.contributor.authorYilmaz, Aliye
dc.date.accessioned2021-04-26T09:06:10Z
dc.date.available2021-04-26T09:06:10Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/519182
dc.description.abstractX1X. Yüzyılda çağın gerisinde kaldıklarını yavaş yavaş idrak etmeye başlayan İslâm ülkeleri için Cemaleddin Afgani bir kurtarıcı sıfatıyla ortaya çıkmıştır. Bu çalışmada Sosyo- kültürel ve siyasî yapılanmada rol alan Afgani'nin özellikle Türkiye, Mısır, Afganistan ve İran'da sömürgeciliğe karşı çıkarak yürüttüğü özgürlükçü faaliyetleri incelenmiştir. Aynı zamanda din anlayışı ve eğitim sistemiyle ilgili görüşleri tespit edilmeye ve cevapları henüz netleşmemiş sorulara, bilimsel metot ve tekniklerle yanıt aranmaya çalışılmıştır.Araştırma biyografik bir özellik taşıdığından öncelikle Cemaleddin Afgani'nin çeşitli ülkelerde çıkartmış olduğu dergiler temin edilerek, ilgili kısımlar Türkçeye çevrilmiştir. Elde edilen materyaller incelenip hipotezler çerçevesinde fişlendikten sonra üzerinde değerlendirmeler yapılarak, rapor haline getirilmiştir. Sonuç olarak Afgani'nin, İslâm'ı siyasal ve toplumsal ayaklanmalarla koruma fikri ortaya konurken eğitim-öğretim özellikle de din eğitimi hakkındaki görüşleri tespit edilmeye çalışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Cemaleddin Afgani, Esedâbâdî, İttihad-ı İslam, İslamcılık, Urvet'ul-Vuska, Ziyau'l-Hafikîn, Din Eğitimi.
dc.description.abstractJamaluddin Afghani had been emerged as a savior fort he Muslim countries which began to realize slowly that they were behind the era in 19th century. Afgani's libertarian activities carried out against colonialism especially in Turkey, Egypt, Iran and Afghanistan with his role in socio-cultural structuring were investigated. At the same time, Afghani's opinions about understanding of religion and education were tried to be determined, in additionit was tried to search answers of questions using scientific methods and techniques.Since research had a biographical characteristics, spesific issues of magazines published in several countries by Jamaluddin Afghani were obtained and relevant sections were translated into Turkish. The Obtained materials were examined and indexed within the framework of hypotheses at the beginning and then transformed into a report making assessments on it. As a result, Jamaluddin Afghani's point of views about education - especially religious education is tried to be determined together with his opinions on the protection of Islam with political and social upheavals.Keywords: Jemaleddin Afghani, Esedabadi, Unity of İslam, panislamizm, Urvetul-Vusqa, Ziyau?l-Hafikin, Religion Education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSeyyid Cemaleddin Afgani ve din eğitimi anlayışı
dc.title.alternativeThe understanding about religional education of Seyyid Cemaleddin Afgani (Esedabadi)
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmReligious education
dc.subject.ytmIslamism
dc.subject.ytmIslam
dc.subject.ytmCemaleddin Afgani
dc.subject.ytmUnderstanding of religion
dc.identifier.yokid424974
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid303000
dc.description.pages187
dc.publisher.disciplineDin Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess