Show simple item record

dc.contributor.advisorKaya, Ahmet Yalçın
dc.contributor.authorGüleç, Muhammet Mustafa
dc.date.accessioned2021-04-25T13:04:32Z
dc.date.available2021-04-25T13:04:32Z
dc.date.submitted2021
dc.date.issued2021-04-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/518719
dc.description.abstractTelevizyon günümüzde yaşamın vazgeçilemez parçalarından biri halinegelmiş olan bir araç olarak öne çıkmaktadır. İnsanlar bilgilenme,eğlenme, zaman geçirme gibi amaçlarla günün önemli bir kısmınıtelevizyon ekranı karşısında geçirmektedir. Seküler yaşamın önemli birparçası olan televizyonun dindar insanların da yaşam biçimi üzerindeetkili olduğu görülmektedir. Bu bağlamda din ve televizyon ilişkisinin,özellikle de dinin televizyonda temsilinin incelenmesinin önemli olduğudeğerlendirilmektedir.Bu çalışmada din, İslamiyet ve televizyon olguları ve birbirleriyleilişkilerin kuramsal bazda tartışıldıktan sonra, İslami duyarlılık vepratiklerin belki de en çok yoğunlaştığı Ramazan Ayı içerisindetelevizyon kanallarında yaşanan konu ve içerik değişimleri içerik analiziyöntemiyle saptanmıştır. Bu kapsamda üç farklı kanalın ana haberbültenlerinde Ramazan Ayı boyunca (29 gün) yayınlanmış haberler içerikanalizi yöntemiyle incelenmiştir.Yapılan analizler sonucunda Ramazan Ayı boyunca reytingi en yüksekolan üç haber kanalının (FOX TV, SHOW TV, ATV) ana haber bültenlerindetoplam 1.362 haber yayınlandığı görülmüştür. Bu haberler içerisinde diniiçerikli olan, altyazısında dini kavramların kullanıldığı, içeriğindeRamazan Ayı'na has ibadetlerin geçtiği haber sayısı 122 olarak tespitedilmiştir. Ramazan ayında yapılan haberlerin bu aya ait dini amaçlardandaha çok magazin tarzında verildiği tespit edilmiştir.
dc.description.abstractTelevision stands out as an asset that has become an indispensable part of life today. People spend most of the day in front of the television screen for purposes such as informing, having fun and spending time. Television, which is an important part of secular life, also seems to have an impact on the way of life of religious people. In this context, it is considered that it is important to examine the relationship between television and religion.In this study, it is aimed to examine the changes experienced in television channels during the month of Ramadan with the content analysis method. In this context, 1362 news published in the main news bulletins of three different channels during the month of Ramadan (29 days) were analyzed by content analysis method.As a result of the analysis, it was seen that during the month of Ramadan, the top three news channels (FOX TV, SHOW TV, ATV) published a total of 1362 news items. The number of news items that contain religious content, religious concepts in subtitles, and worship specific to Ramadan is 122. It was determined that the news made in Ramadan was given in the magazine style rather than religious purposes of this month.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectRadyo-Televizyontr_TR
dc.subjectRadio and Televisionen_US
dc.titleTelevizyon haberlerinde dinin temsili -Örnek olay: Ramazan ayı haberleri-
dc.title.alternativeRepresentation of religion in television news -Case study: Ramadan news-
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-13
dc.contributor.departmentGazetecilik Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10238344
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid657901
dc.description.pages168
dc.publisher.disciplineGazetecilik Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess