Ortaokul öğrencilerinin okuma motivasyonları ile Türkçe dersi akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Bingöl ili örneği)
dc.contributor.advisor | Akın, Erhan | |
dc.contributor.author | Ataş, Fuat | |
dc.date.accessioned | 2021-04-25T09:53:24Z | |
dc.date.available | 2021-04-25T09:53:24Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2021-04-20 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/518717 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma öğrencilerin okuma motivasyonu ile Türkçe dersi akademik başarılarıarasındaki ilişkiyi tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla Bingöl iline bağlı SultanAbdulhamid Han Ortaokulu öğrencilerinin Türkçe dersi akademik başarıları ile okumamotivasyonları arasındaki ilişki incelenmiştir. Nicel yöntemlerden biri olan tarama ileyürütülen bu araştırma Sultan Abdulhamid Han Ortaokulunun 5, 6, 7 ve 8. sınıflarınınA/B/C şubelerinde eğitim gören 395 öğrenciden elde edilen verilere dayanmaktadır.Öğrencilerden veri elde edilirken 29 maddeden oluşan dört seçenekli likert tipi Türkçeyeuyarlanan okuma motivasyonu ölçeğinin analiz sonuçları, öğrencilerin 2018-2019 yılısonunda elde ettikleri Türkçe dersi ortalamaları ile karşılaştırılmıştır.Araştırma alt problemleri kapsamında öğrencilerin okuma motivasyonları ileTürkçe dersi akademik başarıları arasında; cinsiyete, sınıf düzeyine, anne ve baba eğitimdüzeyine, evinde kütüphane bulundurma durumuna ve okul öncesi eğitim alma durumunagöre bir farklılaşma olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırma bulguları incelendiğindeöğrencilerin cinsiyete, anne ve baba eğitim düzeyine göre anlamlı bir farklılaşma tespitedilmemiş; sınıf düzeyine, evinde kütüphane bulundurma durumuna ve okul öncesieğitim alma durumuna göre anlamlı bir farklılaşma tespit edilmiştir. Araştırma sonuçlarından hareketle araştırmaya ve araştırmacılara yönelikönerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Okuma, Motivasyon, Akademik Başarı, Bingöl, Türkçe Dersi. | |
dc.description.abstract | This study was conducted to determine the relationship between students' readingmotivation and Turkish course academic achievement. For this purpose, the relationshipbetween Turkish course academic achievement and reading motivation of SultanAbdulhamid Han Secondary School students in Bingöl province was examined. Thisresearch is based on the data obtained from 395 students studying at 5th, 6th, 7th and 8thA / B / C branches of Abdulhamid Han Secondary School. While obtaining data fromstudents, the results of the analysis obtained from the four-choice Likert-type readingmotivation scale, which was adapted to Turkish, consisting of 29 items, were comparedwith the Turkish course averages that students obtained at the end of 2018-2019.Within the scope of the research sub-problems, among the students' readingmotivation and Turkish course academic success; It was investigated whether there is adifferentiation according to gender, class level, parents' education level, having a libraryat home and having pre-school education. When the research findings were examined, nosignificant differentiation was found according to the gender of the students and theeducation level of the parents; A meaningful differentiation was determined according toclass level, having a library at home and having pre-school education. As a result of the research, it was determined that there was no significant difference between the students'reading motivation and their Turkish course academic achievement. Based on theresearch results, suggestions were made for the research and researchers.Keywords: Reading, Motivation, Academic Success, Bingol, Turkish Lesson. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul öğrencilerinin okuma motivasyonları ile Türkçe dersi akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Bingöl ili örneği) | |
dc.title.alternative | Investigation of the relationship between the oral school students 'reading motivations and turkish academic achievements (Bingöl city example) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-04-20 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10236315 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SİİRT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 661889 | |
dc.description.pages | 73 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Eğitimi Bilim Dalı |