Show simple item record

dc.contributor.advisorPesen, Ata
dc.contributor.authorPektaş, Ömer
dc.date.accessioned2021-04-25T09:53:23Z
dc.date.available2021-04-25T09:53:23Z
dc.date.submitted2021
dc.date.issued2021-04-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/518712
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, öğretmenlerin öğretim programı farkındalıklarının bilişsel, duyuşsal ve psikomotor alt boyutları bakımından belirlenmesidir. Nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli ile desenlenen bu araştırmanın örneklemi, Siirt ili merkez ve ilçelerinde görev yapmakta olan 417 okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğretmenlerinden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri araştırmacı tarafından bu araştırma kapsamında geliştirilen, geçerlilik ve güvenilir kanıtları ortaya konan Öğretim Programı Farkındalık Ölçeği (ÖPFÖ) ile çevrim içi platformlar aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde parametrik testlerden bağımsız örneklemler t Testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA); nonparametrik testlerden Mann Whitney U Testi ve Kruskal Wallis H Testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin öğretim programına ilişkin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor farkındalıklarının cinsiyetlerine, branşlarına, eğitim durumlarına, çalıştığı eğitim kademesine ve unvanlarına göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılaşma göstermediği saptanmıştır. Buna karşın, öğretmenlerin öğretim programı bilişsel ve duyuşsal farkındalıklarının kıdem sürelerine göre istatistiksel olarak farklılaşma gösterdiği, kıdem süresi arttıkça bilişsel ve duyuşsal farkındalık düzeylerinin de artış gösterdiği bulunmuştur. Ayrıca, öğretmenlerin öğretim programına yönelik bilişsel, duyuşsal ve psikomotor farkındalıkları ile mezun oldukları fakülte türü ve çalıştıkları okul türü arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre, eğitim fakültesinden mezun olan öğretmenlerin diğer fakültelerden mezun olanlara kıyasla, özel okullarda çalışan öğretmenlerin ise devlet okullarında çalışan öğretmenlere kıyasla öğretim programına yönelik bilişsel, duyuşsal ve psikomotor farkındalıklarının daha yüksek olduğu görülmüştür. Araştırmaya katılan öğretmenlerin öğretim programına yönelik farkındalıklarının genel durumuna bakıldığında ise öğretmenlerin hem genel hem de alt boyutlardaki (bilişsel, duyuşsal ve psikomotor) farkındalıklarının yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThis study aims to determine teachers' curriculum awareness in terms of cognitive, affective, and psychomotor sub-dimensions. The sample of this research, which is designed with survey model, one of the quantitative research methods, consists of 417 preschool, primary, secondary, and high school teachers working in the city centre and districts of Siirt. The data of the research were collected through online platforms using the Curriculum Awareness Scale (ÖPFÖ), which was developed by the researcher within the scope of this research and whose validity and reliable evidence were revealed. The collected data were analysed through the parametric tests such as independent samples t test and one-way ANOVA (analysis of variance); and non-parametric tests such as Mann Whitney U test and Kruskal Wallis H Test. As a result of analysing the data using quantitative data analysis techniques, it was revealed that the cognitive, affective, and psychomotor awareness of the teachers about the curriculum did not show a statistically significant difference according to their gender, branches, educational status, education level and titles. On the other hand, it was found that the cognitive and affective awareness of teachers in the curriculum differed statistically according to their seniority, and cognitive and affective awareness levels increased as the seniority period increased. Besides, a statistically significant relationship was found between teachers' cognitive, affective, and psychomotor awareness of the curriculum and the type of faculty they graduated from and the school they work in. According to the results, it was seen that teachers who graduated from education faculties had higher cognitive, affective, and psychomotor awareness of the curriculum compared to teachers graduated from other faculties and the teachers working in private schools had higher cognitive, affective, and psychomotor awareness of the curriculum compared to teachers working in public schools. Considering the general state of awareness of the teachers participating in the study about the curriculum, it was concluded that the teachers' awareness in both general and sub-dimensions (cognitive, affective, and psychomotor) was high.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerin öğretim programlarına ilişkin farkındalıklarının incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of teachers' awareness of cirriculum
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-20
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10241552
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySİİRT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid662811
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess