Heinrich Panofka`nın `Vocal A.B.C. First Lesson ın Singing` adlı metodunun incelenmesi
dc.contributor.advisor | Apaydınlı, Köksal | |
dc.contributor.author | Toker, Sevda | |
dc.date.accessioned | 2021-04-24T14:17:15Z | |
dc.date.available | 2021-04-24T14:17:15Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/518548 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada Alman besteci ve ses eğitimcisi Heinrich Panofka'nın hayatı ve ses eğitiminde önemli bir yere sahip olan `Vocal A.B.C. First Lesson In Singing` metodundaki etütler içerik ve teknik özellikleri açısından incelenmiştir.`Heinrich Panofka'nın `Vocal A.B.C. First Lesson In Singing` Adlı Metodunun İncelenmesi` başlıklı tez betimsel bir çalışmadır. Veriler kaynak tarama yöntemi kullanılarak toplanmıştır. Çalışmanın birinci bölümü, kuramsal bilgi, Heinrich Panofka'nın hayatı, problem, amaç, önem kısmından oluşmaktadır. Çalışmanın ikinci bölümü yöntem kısmından oluşmaktadır. Çalışmanın üçüncü bölümünde Heinrich Panofka'nın `Vocal A.B.C. First Lesson In Singing` metodunun içerik, teknikleri yönden detaylı olarak incelenmiş ve metodun kullanım durumuna yönelik bulgulara yer verilmiştir. Çalışmanın dördüncü ve son bölümü ise sonuç ve önerilerden oluşmaktadır. Araştırma sonucunda elde edilen bilgi ve bulguların ses eğitimcilerine başlangıç düzeyinde etüt çalıştırmada yol göstermesi amaçlanmıştır. Ayrıca bu çalışmanın, Heinrich Panofka hakkında çalışma yapacak araştırmacılara bir kaynak teşkil etmesi öngörülmektedir.Anahtar Sözcükler: Heinrich Panofka, Vocal A.B.C. First Lesson In Singing, Etüt,Ses, Ses eğitimi. | |
dc.description.abstract | In this study, it mentioned German composer and educator Heinrich Panofka's life and the etudes in method `Vocal ABC First Singing Lesson II ` which has an important place in voice training, were examined in terms of content and technical features.`Examination of Heinrich Panofka's 'Vocal A.B.C. First Singing Lesson II' Methods` titled thesis is a descriptive study. The datas were commented using the method of literature review. The first part of the study consist of theoretical knowledge, Heinrich Panofka's life, purpose and importance of such an approach. The second part consists of the methodology. In the third part of the study `Heinrich Panofka's 'Vocal A.B.C First Singing Lesson II'method was examined as content, techniques and the result which was obtained after use of this method are stated. The fourth and final part of the study consists of conclusions and recommendations.Information obtained from the research are intended to guide the vocal trainers at the elementary level studies. Also with this study it was claimed to bring out a source for the researchers.Key Words: Heinrich Panofka, Vocal A.B.C. First Lesson In Singing, Etüde, Voice,Voice Training. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Heinrich Panofka`nın `Vocal A.B.C. First Lesson ın Singing` adlı metodunun incelenmesi | |
dc.title.alternative | Technical analysis of Vocal A.B.C. The First Lesson in Singing by Heinrich Panofka | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Müzik Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Education methods | |
dc.subject.ytm | Voice training | |
dc.subject.ytm | Instrumentation techniques | |
dc.subject.ytm | Learning methods | |
dc.subject.ytm | Panofka, Heinrich | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Vocal A.B.C. First Lesson ın Singing | |
dc.identifier.yokid | 10076640 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ORDU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 393675 | |
dc.description.pages | 88 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |