Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Mehmet
dc.contributor.authorAdigüzel, Elçin
dc.date.accessioned2021-04-24T14:17:08Z
dc.date.available2021-04-24T14:17:08Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/518489
dc.description.abstractBir toplumun her alanında yaşanan değişim ve dönüşümler sinemada karşılığını bulmaktadır. Türk Sineması için de aynı durum geçerli olup son yirmi yılda dünya üzerinde dramatik bir seyir izleyen toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal olmak üzere pek çok alanda gerçekleşen değişim ve dönüşümler sinemayı doğrudan etkilemiştir. İlk filmi C Blok ile 1999'dan beri topluma ayna tutan Zeki Demirkubuz, filmlerinde konu edindiği toplumsal olaylar ve karakterleri ile anılan gelişmelere tanıklık etmektedir.Yeni Türk Sinemasının başlıca isimlerinden Zeki Demirkubuz olarak filmlerinde sunduğu toplumsal gerçekçi perspektif ile dikkat çekmektedir. Bu çalışma ile yönetmenin filmleri ile evrilen toplumdaki olay ve figürlere getirdiği bakış açısı değerlendirme konusu yapılmaktadır. Bu çerçevede yönetmenin C Blok (1994), Masumiyet (1997), Üçüncü Sayfa (1999), Yazgı (2001), İtiraf (2001), Bekleme Odası (2003), Kader (2006), Kıskanmak (2009), Yeraltı (2012) ve Bulantı (2015) olmak üzere 10 filmi kronolojik sırası ile tematik film çözümlemesi yönteminden yararlanılarak analiz edilmiş ve filmlerin toplumsal olan ile kurduğu bağ betimlenmeye çalışılmıştır.Yönetmenin filmleri hakkında genel bir fikir verme hedefinin yanı sıra, Demirkubuz filmlerine konu olan erkek ve kadın yaşantıları, toplumsal gerçekçilik bağlamında ayrıntılı biçimde irdelenmektedir. Keza toplumdaki gerçeklik ile Demirkubuz filmlerinin dramatik uzayı arasında bir bağ kurulmasına odaklanılarak konuya ilişkin gelecek çalışmalara yeni bir boyut kazandırılmak istenmektedirAnahtar Kelimeler: Zeki Demirkubuz Sineması, Toplumsal Gerçekçilik,Sinema, Sanat
dc.description.abstractThe changes and transformations in every aspect of a society are found in the cinema.The same is true for Turkish Cinema, the changes and transformations that have taken place in many areas, social, cultural, economic and political, which have followed a dramatic course on the world in the last two decades have directly affected the cinema.Zeki Demirkubuz who has reflected society since 1999 with his first film C Block, testifies to the mentioned developments with social events and characters in his films.Zeki Demirkubuz, one of the main names of the new Turkish Cinema, draws attention with his social realistic perspective in his films. In this study, the director's own perspective on events and figures in evolving society has evaluated with his films. In this frame, the directors 10 films, C Blok (1994), Masumiyet (1997), Üçüncü Sayfa (1999), Yazgı (2001), İtiraf (2001), Bekleme Odası (2003), Kader (2006), Kıskanmak (2009), Yer altı (2012) and Bulantı (2015) were analyzed chronologicallyby using the thematic film analysis method in order to describe the bond that the films have established with the society.Besides the aim of giving a general idea about the director's films, the male and female experiences which are the subject of Demirkubuz films are examined in detail in the context of social realism.It is also aimed to give a new dimension to future work related to the subject by focusing on the connection between reality in society and the dramatic space of Demirkubuz films.Key Words: Zeki Demirkubuz's Cinema, Social Realism, Cinema, Arten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleToplumsal gerçekçilik akımı perspektifinden Zeki Demirkubuz sineması
dc.title.alternativeFrom the perspective of social realism Zeki̇ Demi̇rkubuz's cinema
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSinema Televizyon Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCinema
dc.subject.ytmDemirkubuz, Zeki
dc.subject.ytmSocial reality tendencies
dc.subject.ytmTurkish cinema
dc.identifier.yokid10132295
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityORDU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid460599
dc.description.pages142
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess