Hayat bilgisi dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre incelenmesi (Ordu ili örneği)
dc.contributor.advisor | Öztürk, Talip | |
dc.contributor.author | Kalafatci, Ömer | |
dc.date.accessioned | 2021-04-24T14:16:57Z | |
dc.date.available | 2021-04-24T14:16:57Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/518397 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programının temel ögelerininöğretmen görüşlerine göre incelenmesi amacıyla veri toplamaya yönelik betimselnitelikli tarama modelli bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu, Ordu-Altınorduilçesi kapsamında 33 ilkokulda görev yapan 387 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Veritoplama aracına yapılan güvenirlik ve geçerlik analizi sonucunda Cronbach Alphagüvenirlik katsayısı 0.974 olarak bulunmuştur. Verilerin analizi bilgisayarda SPSS18.0 istatistik programı kullanılarak yapılmış ve dağılımın özellikleri incelendiktensonra frekans/yüzde hesaplamaları, bağımsız t-testi, tek faktörlü varyans analizi(ANOVA), Tamhane ve Tukey testleri uygulanmıştır. Sonuç olarak; programda yeralan kazanımların, bilimsel araştırma ve öğrenme merakını artırıcı, yaratıcılığı veüstbilişsel becerileri geliştirir nitelikte olmaları gerektiği; programda yer alanetkinliklerin bilgi olarak doyuruculuğu, süre olarak yeterliği, bilimsel araştırmamerakını artırması ve etkinlik sayısının yeterli olması konularında düzenlemeleryapılması gerektiği; temaların ilgi çekici metinler ve konu başlıkları içermesi, içerikolarak yeterli ve doyurucu bilgi taşıması, temaların içerdiği bilgi ve kavramlarınöğrencilerin hazırbulunuşluk seviyelerine uygunluğu noktalarında düzenlemeleryapılmasının olumlu olacağı görülmüştür. Ayrıca programdaki ölçme değerlendirmeyöntemlerinin yeterli olmadığı, programa farklı yöntem ve tekniklerin eklenmesininuygun olacağı tespit edilmiştir. Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programının tümboyutlarıyla eksik yönlerinin gözden geçirilmesi, bilimsel gelişme ve yeniliklere bağlıolarak yetersiz görülen kısımlarının güncellenmesi ve daha işlevsel hale getirilmesigerektiği sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Sözcükler:Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı, öğretmen görüşleri, program değerlendirme. | |
dc.description.abstract | This research is a descriptive screening model study for collecting data inorder to examine the basic elements of the Life Science lesson curriculum accordingto teacher opinions. The study group of the study is composed of 387 class teachersworking in 33 primary schools in the Ordu-Altınordu district. As a result of thereliability and validity analysis performed on the data collection tool, the CronbachAlpha reliability coefficient was found to be 0.974. Analysis of the data was done byusing SPSS 18.0 statistical program and frequency / percentage calculations,independent t-test, one-way variance analysis (ANOVA), Tamhane and Tukey testswere applied after analyzing the characteristics of the distribution. As a result; it hasbeen found that the achievements in the program should be of a quality that enhancesthe curiosity of scientific research and learning, and develops creativity andmetacognitive skills; That the activities taking place in the program should be done inthe fields of sufficiency as information, sufficiency as time, increase of curiosity ofscientific research and sufficient number of activities; It has been seen that the themesshould be organized with interesting texts and topics, adequate and satisfactoryinformation as content, and information and concepts included in the themes inaccordance with the readiness levels of the students. In addition, the evaluationmethods in the program are not enough, adding different methods and techniques tothe program will be appropriate. It has been achieved that all aspects of the LifeScience curriculum should be overlooked, that the parts that are considered inadequateand so scientific development and innovations should be updated and made morefunctional.Key Words:Life Sciences course curriculum, teachers' views, curriculum evaluation | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Hayat bilgisi dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre incelenmesi (Ordu ili örneği) | |
dc.title.alternative | Evaluation of life sciences course curriculum based on teachers views (Ordu sample) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Program evaluation | |
dc.subject.ytm | Life science | |
dc.subject.ytm | Life science lesson | |
dc.subject.ytm | Ordu | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.identifier.yokid | 10102837 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ORDU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 460608 | |
dc.description.pages | 157 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |