Show simple item record

dc.contributor.advisorTan, Fatma Zehra
dc.contributor.authorMaayuf, Sami Mohamed
dc.date.accessioned2021-04-13T09:21:33Z
dc.date.available2021-04-13T09:21:33Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2021-04-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/516588
dc.description.abstractBu çalışma Libya yüksek öğrenim sektörüne Trablus Üniversitesi öğretim üyeleri açısından kaliteli eğitim verilmesinde performans değerlendirmesinin rolünü araştırmakta ve bu çalışmada performansın katkısını ve değerlendirmesini belirlemek için tanımlayıcı analitik yöntem kullanılmıştır. öğretim elemanlarının üniversite eğitiminin kalitesine etkisi study Çalışma popülasyonu, farklı akademik profesör, doçent, yardımcı doçent, öğretim görevlisi ve öğretim görevlisi ile çeşitli teorik, bilimsel ve akademik fakültelerde Trablus Üniversitesi'ndeki tüm öğretim üyeleri ve toplam 3744 öğretim üyesi, Araştırmacılar toplumun büyüklüğünden dolayı farklı kolej, disiplin ve farklı akademik derecelerden oluşan bir grup öğretim üyesinden oluşan rastgele bir örneklem seçti, 400 öğretim üyesi seçildi. Anket, bilgi toplamak için bir araç olarak kullanılmıştır ve altı bölümden (müfredat geliştirme, Öğrenme ve öğretme kaynaklarını etkinleştirme, finansal yetenekleri kullanma, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanma, performans geliştirme öğretim üyesi, öğrencileri etkileme) oluşmaktadır. en önemlisi öğretim üyeleri performans değerlendirmesine katkılarının eğitim kalitesi üzerinde olumlu bir etkiye sahip olduğunu, ancak görüşlerinin aslında dikkate alınmadığından ve performans değerlendirmesinin Trablus Üniversitesi öğretim üyelerinin görüşlerine göre eğitimin kalitesi ve Çalışma, bir dizi öneriye ulaştı ve bunlar arasında en önemli olan Performans değerlendirme sürecini fakülte üyeleri için daha güvenilir hale getirmek için çalışma, değerlendirme sonuçları ve tanıtım ve dahil edilmesi sırasında bunlara atıfta bulunmak Değerlendirme sürecinde öğretim üyelerine, akran değerlendirme veya öz değerlendirme yoluyla, değerlendirme sonuçlarını öğretim üyesine vermek, böylece kendini geliştirmede yararlanabilir.Anahtar Kelimeler: Performans değerlendirmesi , Yüksek öğretim , Eğitim kalitesi.
dc.description.abstractThis study explores the role of performance evaluation in providing quality education for the Libyan higher education sector from the viewpoint of faculty members at the University of Tripoli, and In this study, the descriptive analytical method was used to determine the contribution and evaluation of the performance of faculty members on the quality of university education ،The study population consists of all faculty members at the University of Tripoli in various theoretical, scientific and academic faculties, with different academic degrees of professor, associate professor, assistant professor, lecturer and assistant lecturer and a total of 3744 faculty members, Due to the large size of the society, the researcher chose a random sample consisting of a group of faculty members from different colleges, disciplines and different academic degrees, 400 faculty members were selected . The questionnaire was used as a tool to collect information and it consisted of six tracks (curriculum development, Activating learning and teaching resources, employing financial capabilities, employing methods of measurement and evaluation, developing performance Faculty member, influence students), This study concluded a set of results, the most important of them the faculty members see that their contribution to performance evaluation has a positive impact on the quality of education but are concerned that their opinion is not actually taken into account , and the performance evaluation has a significant impact on the quality of education, according to the opinions of faculty members at the University of Tripoli ,and The study reached a set of recommendations, among which are the most important Working to make the performance evaluation process more reliable for faculty members, paying attention to the evaluation results and referring to them when promoting and the inclusion of faculty members in the evaluation process, through peer assessment or self-evaluation, Giving the evaluation results to the faculty member so that he can benefit from them in developing himself.Keywords: Performance evaluation, Higher Education, quality of educationen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleThe role of performance evaluation in providing quality education: A case study of the Libyan higher education sector
dc.title.alternativeKaliteli eğitiminin sağlanmasında performans değerlendirmenin rolü: Libya yükseköğretim sektörünün bir vaka çalışması
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2021-04-07
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLibya
dc.subject.ytmHigher education
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmEducation quality
dc.subject.ytmPerformance evaluation
dc.subject.ytmInstructors
dc.identifier.yokid10337831
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityKARABÜK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid627979
dc.description.pages155
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess