Show simple item record

dc.contributor.advisorDemir, Nazif
dc.contributor.authorYilmaz, Yildirim
dc.date.accessioned2021-04-12T10:52:46Z
dc.date.available2021-04-12T10:52:46Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2020-09-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/516234
dc.description.abstractYönetim sözleşmeleri, uluslararası konaklama sektöründe en fazla görülen çalışmabiçimidir Dünya çapında marka imajına sahip olan büyük zincirlerden, kendi ülkesinde veyabölgesinde faaliyette bulunan bağımsız konaklama firmalarına kadar birçok işletme, hızlı vedaha az riskli büyüyebilmek için yönetim sözleşmelerini tercih etmektedirlerBu sistemin tesis sahibine sağladığı en önemli avantaj, tesisin profesyonel bir şekildeişletilmesidir Konaklama sektörü bir hizmet sektörü olmanın verdiği özellikleri taşımasınınyamsıra, diğer hizmet sektörlerinden farklı özellikleri olan bir sektördür I esisin idareedilmesinden, pazarlanmasına kadar pek çok konuda, deneyim ve bilgi ön plandadır. Bunedenle, gerek daha önceden turizm tecrübesi olmayan, gerek tesisin en uygun kullammını vepazarlanmasını amaçlayan kişi veya kuruluşlar yönetim sözleşmeleri yaparak tesisin işletmesinidevrederlerZincir işletme; tesise ismini verir, yönetim kadrosunu oluşturur, çalışanlan seçer ve eğitir,işletim sistemini kurar, merkezi rezervasyon ağına tesisi dahil eder, kısaca tesisin idaresi içingerekli olan tüm işleri yapar .. Ayrıca, dış ve iç mimari, ışıklandııma, oda dizaynı, yiyecek-içecekalanlarının düzenlenmesi gibi konularda tesisin kuruluş aşamasında danışmanlık hizmeti verir.Bu hizmetlerin bir çoğunu, zincir işletmeler kadar geniş kapsamlı olmasa da, bağımsız firmalarda sağlar.Yönetim sözleşmeleri, Türkiye konaklama sektöründe 1 980'li yılların ortalarındanitibaren görülmeye başlaoınıştır.. Bu yüksek lisans tezinde; bu sistemin Türkiye' de nasıl işlediği,hangi şartlarda sözleşmeler yapıldığı, sözleşmelerin neleri içerdiği, dünyada nasıl uygulandığı,yatııımcı ve işletmeci açısından ne gibi fayda ve sakıncaları olduğu gibi konular ortayakonulmaktadrrAıaştııma, Antalya bölgesinde faaliyette bulunan uluslararası zincirleri kapsamaktadıı ..Antalya bölgesinin seçilme nedeni, uluslararası firmaların en fazla bulunduğu bölge olmasıdıı ..Anketlerirı yüz yüze yapılması gerekliliğinden dolayı, ıılaşım açısından da avantajlı olması diğerbir etkendir.
dc.description.abstractManagement Contract is the most comman operating way in the hospitality sectoı. Bigchains having a woıldwide trademaık jmage an~ independent hospitality companies opeıating intheiı own countıy oı region, prefer management contracts in oıder to enable a rapid and lessrisky developmentThe most important advantage that this system provides to the property owner is that theproperty is operated in a professional way Hospitality sectoı, being a service sectoı itself, hasdifferent features apaıt from the service sectoı Experience and knowledge is the leading factorin the management , maıketing and other concepts. Thus, individuals and institutions, not havingany tourism experience and aiming optimum usage and marketing of the property , turns overthe management of the property by making management contractsThe chain company , naınes the property , establishes the managerial board , chooses theemployees and trains them , establishes the managing system , includes the property in thecentral reservation systems; briefly, it does eveıything needed for the management of thepropeıty. In addition to this, it also gives consultancy service in the construction stage inexteınal and internal aıchitecture, illumination, room design, aırangement of food and beverage· areas .. Not so extensive but also independent fırms provide most of those servicesManagement Contracts were fııst introduced to Turkish hospitality seetar in the mid1980s In this master's thesis how this system woıks in Tuıkey, in which conditions thosecontıacts are made, what the content of the contracts aıe, ho w it is applied in the woıld and whatthe advantages and disadvantages are, shall be put foıwaıdThis study includes international chains operating in Antalya region. The reason ofchoosing Antalya region as the ıeseaıch area is that there aıe many international chains in thisregion Also anotheı reason is that the accesibility to the propeıties let the questionnaiıe to bemade by the face to face formvien_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleUluslararası konaklama işletmelerinin bir büyüme stratejisi: `yönetim sözleşmesi-management contract` ve Antalya bölgesinde bir araştırma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-23
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10071118
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid408140
dc.description.pages155
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess