Show simple item record

dc.contributor.advisorAksu, A. Akın
dc.contributor.authorBato Çizel, Rabia
dc.date.accessioned2021-04-12T10:52:36Z
dc.date.available2021-04-12T10:52:36Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/516190
dc.description.abstractviii ÖZET Bugünün hızla değişen ve gelişen küresel iş ortamında diğer endüstri dallarında olduğu gibi turizm endüstrisinde de işletmeler rekabet avantajı sağlamak, hayatta kalmak ve karlılıklarım arttırmak için farklı yollar ve stratejiler aramaktadırlar. Emek-yoğun özelliğinin yanında diğer sektörlerde olduğu gibi teknolojiyi anlamak, yorumlamak ve prensiplerine uyarlamak zorunda olan turizm işletmeleri son yıllarda rekabet politikalarım da bu kavram üzerinde oluşturmaya başlamıştır. Yakın geçmişte teknolojiye karşı temkinli yaklaşan bu işletmelerin yöneticileri ve/veya sahipleri, iletişim ve bilgi teknolojilerinin gelişmesiyle ortaya çıkan ve her geçen gün önem derecesi artan teknolojik fırsatları yakalama ve buna bağlı olarak pazar paylarım artırma gayreti içerisine girmiştir. İletişim ve Bilgi teknolojisinde özellikle transistörle başlayan mikro elektronik devrimiyle ortaya çıkan bilgisayarlar, bilginin sistemli olarak düzenlenmesi, saklanması, işlenmesi ve gerektiğinde yemden ulaşılması mümkün kılmıştır. Sonrasında bilgisayarla birlikte ortaya çıkan dijital iletim yöntemleri internet demlen kavramı ortaya çıkarmıştır. 1968 yılında fiilen faaliyete geçirilen internet, günümüzde hayatm hemen her alanına girmiş ve kişilerin, işletmelerin ve devlet kuruluşlarının işleyişinde etkileyici konuma gelmiş durumdadır. Bilginin internet ortamında sunumu geleneksel dağıtım mekanizmalarına oranla düşük maliyetle olup, bilginin büyük bir kitleye kısa bir zaman içerisinde ulaştırılabilmesine olanak tanıması, zaman ve mekan sınırının olmayışı ticari işlemlerde kullanılmasına olanak sağlamış ve elektronik ticaret kavramım hızla gündeme getirmiştir. Bu teknolojik gelişmelerden büyük ölçüde etkilenen sektörlerin başmda turizm endüstrisi gelmektedir. Özellikle turizm endüstrisindeki dağıtan kanalları iletişim ve bilgi teknolojilerindeki gelişmeyle birlikte yeniden şekillenmiştir. Turizm dağıtım kanallarındaki bu değişim dağıtan kanallarındaki aracıları çok yönlü olarak etkilemiştir. İletişim ve bilgi teknolojilerinin dağıtım kanallarına etkilerinin oldukça yoğun olduğu kabul edilen bir dönemde, turizm dağıtım kanallarındaki aracılar üzerindeki etkilerini belirlemeye yönelik uygulamalı araştırmaların çok az sayıda olduğu göze çarpmaktadır. Bu noktadan hareketle iletişim ve bilgi teknolojilerindeki gelişmelerin getirmiş olduğu ve turizm dağıtım kanallarında kullanım olanağı bulmuş olan yeni teknolojilerin incelenmesi ve etkilerinin analiz edilmesi bu çalışmanın odak noktasını oluşturmaktadır.
dc.description.abstractIX SUMMARY In today's changing and developing global business environment, many companies in tourism industry like companies in other industries are searching new ways and strategies for achieving competitive advantages and increasing their profitability. Tourism as a labour intensive industry needs to understand, interpret and adapt technology to its special requirements. In last years, Technology is very important concept for tourism companies to form politics of competition. In recent years, while the approach of tourism executives towards technology is previously deliberate, afterwards, they endeavour to catch technological opportunities along with improvement of technology to increase market share. Development of micro-electronic, invention of transistor and widespread usage of computer facilitate arranging, storing, processing, and reaching information. Besides, appearance of digital transmission methods along with computer technology reveal new concept called as internet. Internet is actually started to be used in 1968 and nowadays it is being used in every area and very important for activities of people and companies. Submitting of information on internet is chipper than traditional distribution channels. Opportunity of conveying of the information to large crowd of people in very short time and absence of time and place limitation revealed the concept of electronic commerce. Tourism industry is one of the industries which is affected from technological developments mentioned above. Especially tourism distribution channels have been shaped by development of telecommunication and information technologies. Change in tourism distribution channels also has been affecting intermediaries. Although dense effects of telecommunication and information technologies in tourism distribution channels have been accepted, in tourism industry, there is few practical research for determining effects of telecommunication and information technologies to tourism distribution channels. From this point of view, the focus of this thesis is to examine new applicable technologies in tourism distribution channel along with development of telecommunication and information technologies and analyse its effects to intermediaries in distribution channels.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİletişim ve bilgi (enformasyon) teknolojilerinin turizm dağıtım kanalları üzerindeki etkileri: Antalya yöresinde faaliyet gösteren seyahat acentelerinin performansı üzerindeki etkilerini belirlemeye yönelik bir araştırma
dc.title.alternativeThe Impact of communication and information technologies on tourism distribution channels: A research for determining the effects of communication and information technoşogies on performance of travel agencies in Antalya
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTravel agencies
dc.subject.ytmInformation technology
dc.subject.ytmElectronic commerce
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmTourism
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmDistribution channels
dc.subject.ytmCommunication technology
dc.identifier.yokid125254
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid122561
dc.description.pages150
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess