Show simple item record

dc.contributor.advisorEkinci, Necdet
dc.contributor.authorKeskin, Akgün
dc.date.accessioned2021-04-12T10:52:18Z
dc.date.available2021-04-12T10:52:18Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/516111
dc.description.abstractvııı ÖZET Dünyada turizmin öneminin gittikçe artması ve 200ö'li yıllarda döviz ve istihdam açısından en büyük sektör olma yolundaki gelişimi birçok ülkeyi bu alanda daha yoğun bir rekabet ortamına sokmaktadır. Medeniyetin bölünmez parçası olan turizm, bugün ekonomik, sosyal, kültürel, teknik ve politik fonksiyonlarıyla uluslararası alanda da en önemli ekonomik ve sosyal olay özelliği taşımaktadır. Turizmin ülkeler üzerindeki bu etkilerinden dolayı, ülkelerin turizm amaçlı uluslararası tanıtıma büyük önem verildiği görülmektedir. Turizm amaçlı uluslararası tanıtım bir ülkenin yurt dışındaki imajını ulusal çıkarları doğrultusunda geliştirmeyi hedeflemektedir. İnsanların ilgilerini, ülkenin, bölgenin ya da turistik kuruluşun mal ve hizmetleri üzerine çekmek, onlara bu konuyla ilgili bilgi vermek, eğitmek, önerilerde bulunarak olumlu düşünceler yaratmak, zihinlerde oluşturulan olumlu imajla turistik mal ve hizmetleri satın almaya yöneltmek, turizm amaçlı uluslararası tanıtımın ilgi ve uğraş alanını oluşturmaktadır. Turizm amaçlı uluslararası tanıtımın çaba ve çalışmaları kişilere, organizasyonlara ve kitlelere yönelik gerçekleştirilmektedir. Tanıtım, kişiler ve organizasyonlar arası ilişkilerle bağlantılı olduğundan kapsamına halkla ilişkiler de girmektedir. Halkla ilişkilerin, bir ülkenin turizm amaçlı uluslararası tanıtımında, olumlu imaj oluşturmak, hedeflenen ülke halkını etkilemek, olumlu düşünceler yaratmak, sempati, iyi niyet ve güven oluşturmak gibi çok önemli fonksiyonları bulunmaktadır. Türkiye'de turizm amaçlı uluslararası tanıtım çalışmaları kamu ve özel kuruluşlar tarafından yapılmaktadır. Bu organizasyonlar, Türkiye'nin politikalarını, sosyo- kültürel özelliklerini, turistik zenginliklerini uluslararası alanda tanıtarak, Türkiye hakkındaki olumlu görüşleri arttırma ve olumsuzlukları yok etme çabası içerisindedirler. Bu kuruluşlar içerisinde yer alan seyahat acenteleri ise turizm sektörünün ana unsurlarından biri durumundadır. İnsanların kitlesel ya da bireysel olarak çıktıkları seyahatlerde önemli ölçüde seyahat acentelerine ihtiyaç duymaları seyahat acentelerinin önemini açıklamaktadır.IX Yukarda açıklanan tüm bu özelliklerden hareketle, `Türkiye'nin Turizm Amaçlı Uluslararası Tanıtımında Halkla İlişkiler FaaliyetlerF'ni inceleyen bu tezde sırasıyla iç içe geçmiş temel konu başlıkları olarak;. Turizm ve Turizm Amaçlı Uluslararası Tanıtım. Halkla İlişkiler Faaliyetleri. Türkiye'nin Turizm Amaçlı Uluslararası Tanıtımda Halkla İlişkilerin Yeri ve Önemi konuları ele alınmaktadır. Araştırmanın uygulama bölümünde ise Antalya' daki A Grubu seyahat acentelerine yönelik bir alan çalışması ve değerlendirmesi yer almaktadır. 50 acenteye yönelik yapılan bu araştırmada Antalya'ya turist getiren A Grubu seyahat acentelerinin Türkiye'nin turizm amaçlı uluslararası tanıtımında halkla ilişkiler faaliyetlerinden faydalanma düzeylerini saptanmak amaçlanmıştır. Bu amaçtan hareketle, Seyahat acentelerinin mevcut durumu, halkla ilişkiler faaliyetlerinden yararlanma düzeyleri, Türkiye'nin tanıtımına bakış açıları belirlenmeye çalışılmıştır.
dc.description.abstractSUMMARY That the importance of tourism increases gradually all over the world and with this development it will become one of the biggest sector in course of foreign money and employment in 2000' s makes lots of countries compete eachother more in this sector. Tourism, the unseperable part of civilization, is still an economic and social phenomenon on international area with its economic, social, cultural, technical and political functions. Because of these effects of tourism on countries, it is shown that countries give great importance to international tourism advertising. The international advertising of tourism aims to develop country's image in foreign countries throughout its national benefits. To get people's attention to country's, area's or touristic company's properties or services, to inform and educate people, to provide positive thougths by making suggestions, to direct them to buy touristic property or service are the main goals of international tourism advertising. The international tourism advertising effort is towards people, organizations and masses. Since the advertising is connected with the relations among people and organizations, it is involved in public relations. In international advertising of tourism, public relations have very important functions such as creating positive image, affecting the public, providing positive thoughts, sympathy, trust and good intention. In Turkey, the international tourism advertising is carried out by non profit and profit organizations. These organizations aim to provide positive image about Turkey and to wipe the negative ones by advertising Turkey's social-cultural properties and touristic abundance on international area. Travel agencies involved in these organizations mentioned above are one of the basic elements of tourism sector. That the people, travelling alone or with mass, mostly use travel agencies shows and proves the importance of travel agencies. Considering the all mentioned above, in this thesis, named `The Public Relation Activities In International Torism Advertising`, these subjests are dealt with in order; - Tourism and International Advertising of Tourism - The Public Relations Activities - The importance of Public Relation in International Advertising of Turkish TourismXI In the application part of this research, there is a survey that is applied to A grup travel agengies placed in Antalya and its evaluations. In this survey, applied to 50 travel agencies, we aim to find and show how much A grup travel agengies, bringing tourists to Antalya, use public relation activities in their international advertisments of Turkish tourism. In accordance with this aim, we try to determine the present conditions of travel agencies, the rate of how much they use public relation activities and their points of view to the advertising of Turkey.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleTürkiye`nin turizm amaçlı uluslararası tanıtımında halkla ilişkiler faaliyetleri (Antalya`ya turist getiren A Grubu seyahat acenteleri örneği)
dc.title.alternativePublic relations activities of Turkey`s international publicity for the aim of tourism (example of A Gourp travel agency bringing tourist to Antalya)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid147345
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid144160
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess