İlköğretim müfettişlerinin mesleki etik davranışları: Antalya ili örneği
dc.contributor.advisor | Sabancı, Ali | |
dc.contributor.author | Hakverdi, Gözde | |
dc.date.accessioned | 2021-04-12T10:52:08Z | |
dc.date.available | 2021-04-12T10:52:08Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/516068 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, ilköğretim müfettişlerinin mesleki etik ilkelere ilişkin davranışlarının,ilköğretim okulu yöneticileri, sınıf öğretmenleri ve ilköğretim müfettişleri tarafından nasılalgılandığı belirlenmeye çalışılmıştır.Đlköğretim müfettişleri, ilköğretim okulu yöneticileri ve sınıf öğretmenlerininilköğretim müfettişlerinin etik ilkelere ilişkin davranışları hakkındaki görüşleri arasındaanlamlı bir farkın olup olmadığı; görüşlerinin cinsiyet, kıdem ve öğrenim durumuna görefarklılık gösterip göstermediği araştırmanın alt problemlerini oluşturmaktadır.Araştırma evrenini, Antalya ilinde görevli 69 ilköğretim müfettişi, 325 ilköğretimokulu yöneticisi ve 1971 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma örneklemi olarak iseilköğretim müfettişi ile ilköğretim okulu yöneticilerinin tamamı ve 392 sınıf öğretmeni kabuledilmiştir.Tarama modelinde gerçekleştirilen bu araştırmada araştırmacı tarafından alanyazıntaramasına dayalı olarak geliştirilen anket aracılığıyla toplanan veriler SPSS for windowspaket programıyla çözümlenmiştir. Anket yoluyla elde edilen verilerin istatistiki analizindefrekans, yüzde, aritmetik ortalama, varyans analizi ve Scheffe testi kullanılmıştır.Araştırma bulgularına göre, ilköğretim müfettişi, ilköğretim okulu yöneticisi ve sınıföğretmenlerinin algıları, müfettişlerin etik ilkelere genellikle uygun davrandıkları yönündedir.Yöneticilerle sınıf öğretmenlerinin görüşleri birbirine paralellik gösterirken,müfettişlerin görüşlerinin bu gruplardan farklılık gösterdiği ortaya çıkmaktadır. Yönetici vesınıf öğretmen görüşlerinin ortalamaları müfettiş görüşlerinin ortalamasından daha düşükdeğere sahip olduğu görülmektedir.Đlköğretim müfettişleri, ilköğretim okulu yöneticileri ve sınıf öğretmenlerinin,müfettişlerin mesleki etik ilkelere ilişkin davranışları hakkındaki görüşleri arasında cinsiyete,mesleki kıdeme ve öğrenim durumuna göre anlamlı bir farkın olmadığı görülmüştür.Bütünde değerlendirildiğinde, ilköğretim müfettişlerinin mesleki etik ilkelere uygundavranmaya özen gösterdikleri anlaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | This study attempts to find out how the primary school supervisors, primary schooladministrators and teachers evaluate the performance of the primary school supervisors interms of ethical principles.The subproblems of the study are;• to find out whether there is any significant difference among the oppinions of theprimary school supervisors, primary school administrators and teachers about the behavioursof the primary school supervisors in terms of ethical principles,• to find out whether the opinions differ from each other acording to gender, graduatelevel and experience in job.The scope of this study includes 69 primary school supervisors, 325 primary schooladministrators and 1971 teachers. All the primary school supervisors, primary schooladministrators, and 392 primary school teachers are taken as the sample.In this survey- type study, SPSS for windows pocket programme is used to analyse thedata which is gained through a questionaire. The questionaire is developed after the search ofthe literature by the researcher. Frequency, percentage, arithmetical mean, analysis ofvarience and Scheffe test are used for statistical analysis.Primary school supervisors, primary school administrators and teachers think thatsupervisors' behaviours are suitable in terms of ethical principles as the degree of `generally`.The primary school administrators and teachers' perceptions are parallel, however, theperception of primary school supervisors' differ from them. The primary schooladministrators and teachers' perception means are lower than the supervisors.There isn't any significant difference among the oppinions of the primary schoolsupervisors, primary school administrators and teachers about the behaviours of the primaryschool supervisors in terms of ethical principles acording to gender, graduate level andexperience in job. In the consideration as a whole, it is revealed that the primary schoolsupervisors take care to ethical principles in their behaviours. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim müfettişlerinin mesleki etik davranışları: Antalya ili örneği | |
dc.title.alternative | Professional ethical behaviors of primary school supervisors | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9002718 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 408634 | |
dc.description.pages | 99 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |