Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Serpil
dc.contributor.authorGözek, Z. Karcan
dc.date.accessioned2021-04-12T10:52:06Z
dc.date.available2021-04-12T10:52:06Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/516060
dc.description.abstractRekabet ve serbest piyasa ekonomisinin geçerli olduğu günümüz ticaret koşullarında firmalar, reklamcılık, pazarlama ve halkla ilişkiler çalışmalarının verimliliğini ve kitleler üzerindeki etkilerini arttırmak için, örgütsel iletişim kanallarını en verimli şekilde kullanmak amacındadırlar. Sponsorluk, son yıllarda örgütsel iletişim kanalları arasında firmaları, rakiplerinden ayıran, kurumsal imaj sağlayan ve kitleler üzerinde istendik etkiler yaratabilen son derece etkin bir yere sahiptir.Dünya genelinde olduğu gibi, ülkemizde de spor olgusu artık bir sektör haline gelmiş ve finansal kaynakların da çeşitlenmesi ile spor sektörü, yalnız spor severlerin değil aynı zamanda işletmelerin de ilgi gösterdikleri bir alan haline gelmiştir. Spor, kültür, sosyal aktivite ve bilim gibi çok geniş bir alanda uygulanım imkanına sahip olan sponsorluk çalışmaları, özellikle spor alanında kendine geniş bir yer sağlamıştır. Spor sektörü kitlelere kolay ulaşabildiği, kitleler üzerinde etkin bir yere sahip olduğu içindir ki; firmalar reklamcılık, pazarlama ve halkla ilişkiler faaliyetlerini spor organizasyonlarında yer alarak yapmaktadırlar. Ürün tanıtımı, marka ve kurum imajı yaratma, tutundurma stratejilerinin bir parçası haline gelen spor sponsorluğu yapılmasının altındaki nedenler, işletmelerin sosyal sorumluluk faaliyetlerini gerçekleştirme çabaları olduğu gibi, kitleler üzerinde kendi ürünlerini tercih etme etkisi yaratmaktır.Hazırladığımız bu tez çalışmasında, ülke genelinde yapılan spor sponsorluğu uygulamaları ile işletmelerin, Antalya ili kentsel alandaki tüketici davranışları üzerindeki rolü ve etkisi sorgulanmıştır. Spor sponsorluğunun ülkemizdeki yeri ve önemi incelenmiş, sponsorluğun teşvik edilmesi için düzenlenen yasal çerçeveler incelenmiş ve Antalya kentsel alanda yaşayan 432 kişiye anket uygulaması yapılmıştır. Araştırmamızın bel kemiğini oluşturan anket uygulaması ile tüketicilerin demografik, yapısal ve olgusal profili çıkartılmış, tüketici davranışlarının ortaya konması için de anket verilerinden faydalanılarak tüketicilerin demografik özelliklerine göre, spor sponsorluğu çalışmalarının tüketicilerin ürün tercih etme ve satın alma hareketlerini ne yönde etkilediği ortaya konmuştur.
dc.description.abstractCompanies are aim to practice means of organizational communications efficiency to influence advertising, marketing and public relations effeciency and offensive spending on competitive and broad marketing that valid fair bussines practice.In recent years, inter means of organizational communications sponsorship which provides corporate image and product on effective awereness on consumers/mass has extremely large effective field to bring companies in the fareground against other rival companies.Such as world-wide organizations ?sport fact? has just become an ?industry? in our country and together with diversity of financial resources, ?sport industry? has become a field in which not only sport fans but also companies show an interest.Acquiring large application field like sport, culture, social activities science, sponsorship practice has took a large place especially in sport field.Because of sport indusrty reach the consumers easly, has effective place on mass; companies taking a place in sport organizations with advertising, marketing and public relations practices.The reason of sport sponsorship practice which has becoma a part of promotion compaing, creating brand and corporate image and promoting strategies, accomplish companies civil involvement activities and create impression of choice of their own products.In this thesis, part and effect of spor sponsorship practice applied nation-wide, searched thoroughly in Antalya urban area.The place and importance of sport sponsorship in our country, legal measures made for incentives has analized has been taken a poll 432 consumers in Antalya urban area.With this marketing survey, demographical, structural and fact characteristic of consumers has profiled and put forth part and effect of spor sponsorship on consumers for consideration.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleAntalya kentsel alanda spor sponsorluğunun tüketici davranışları üzerindeki rolü ve etkisi
dc.title.alternativeThe role and impact of spor sponsorship over consumer behavior in region of Antalya
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSpor Yöneticiliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid310083
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid229331
dc.description.pages137
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess