Özel dershanelerdeki yöneticilerin yönetsel davranışlarının öğretmenlerin iş doyumuna etkisi (Antalya ili örneği)
dc.contributor.advisor | Korkut, Hüseyin | |
dc.contributor.author | Altay, Abdülhakim | |
dc.date.accessioned | 2021-04-12T10:52:06Z | |
dc.date.available | 2021-04-12T10:52:06Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2020-08-18 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/516057 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, Antalya Büyükşehir Belediyesi sınırları içinde etkinlik gösteren özel dershane öğretmenlerinin, kurum yöneticilerinin yönetsel davranışlarının (karar verme, iletişim, değerlendirme, planlama boyutları açısından), öğretmenlerin iş doyumlarına etkisi konusundaki görüşlerinin ne düzeyde olduğunu belirlemektir.Araştırma tarama modelindedir. Araştırmaya özel dershanelerde görev yapan öğretmenler dahil edilmiştir.Araştırmanın evrenini, Antalya il merkezindeki 55 dershanede çalışan 1400 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini dershanelerde çalışan 402 öğretmen oluşturmaktadır.Araştırmada verilerin istatistiksel analizinde, yüzde, aritmetik ortalama, t-testi, tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Anlamlılık seviyesi .05 olarak alınmıştır. Farklılığın anlamlı olduğu durumlarda farkın hangi gruplar arasında olduğunun anlaşılması için Post-Hoc testlerinden biri olan Scheffe testi yapılmıştır.Araştırmanın sonucunda, özel dershanelerde görev yapan öğretmenlerin, yöneticilerin yönetsel davranışlarının öğretmenlerin iş doyumuna etkisi konusundaki görüşlerinden, en önemli boyutun planlama boyutu olduğu görülmüştür. Planlamayı, iletişim, karar verme ve değerlendirme boyutları izlemektedir. Boyutlar arasında cinsiyet değişkenine göre anlamlı fark bulunmamıştır. Ancak kıdem ve en son mezun olunan eğitim kurumu açısından gruplar arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to investigate the level of private course teachers' opinions about the effect of the managerial behavior of administrators (about decision-making, communication, evaluation and planning) in the boundaries of Municipality of Antalya.The study, designed as a survey, includes teachers working in private courses. 1400 teachers working in 55 private courses constitute the universe of the study. The questionnaire is applied to 402 teachers and they constitute the sample of the study.In the statistical analysis of the data, percentages, arithmetical means, t-test and one way ANOVA are used. The data is analyzed within .05 significance level. To understand which groups are different, Scheffe test-one of the Post-Hoc tests- is used when there is a significant difference between groups.At the end of this study, it's seen that planning is in the first place, effecting the job satisfaction of private course teachers. Communication, decision-making and evaluation followed planning. There is not a significant difference between four managerial dimensions according to the gender variable but some significant difference is found between some groups according to the length of service and the educational organization which the teacher last graduated from. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Özel dershanelerdeki yöneticilerin yönetsel davranışlarının öğretmenlerin iş doyumuna etkisi (Antalya ili örneği) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-08-18 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10070263 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 379480 | |
dc.description.pages | 95 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |