Show simple item record

dc.contributor.advisorTetik, İzzet Serdar
dc.contributor.authorAbicilar, Gökçe
dc.date.accessioned2021-04-12T10:51:58Z
dc.date.available2021-04-12T10:51:58Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/516026
dc.description.abstractÖZETİnsanlar doğumdan ölümlerine kadar yaşamlarının her evresinde hayatlarını sürdürebilmekiçin bir şeyler tüketirler ve tüketmek zorundadırlar. İnsan tüketerek doğar ve tüketerek ölür.İşte bu süreçte insan çeşitli davranışlar ve tutumlar gösterir. Her alanda olduğu gibi tüketimeyleminde de insan, birbirinden farklı davranışlar göstermektedir.Zaman içinde bilim ve toplumların yaşam şekilleri geliştikçe insanların davranışlarıincelenmeye başlanmıştır. Başlangıçta genel çerçeve içinde incelenen insan davranışları dahasonraları alt başlıklar halinde incelenir olmuştur. Böylece insanlar yaşamlarını daha bilinir veanlamlandırılabilir halde yaşar hale gelmiştir. İşte insanların tüketici olarak gösterdikleritüketim davranışları da çok uzun zamanlar öncesinden beri incelenmektedir. Temel de şu ki,tüketicilerin davranışlarının farklı etkenlerden farklı şekillerde ve durumlarda etkilendiği birgerçektir.Günümüzde tüketici-tüketim ve bu ikisi arasındaki bağ ile bu bağı etkileyen faktörlerüzerine nice araştırmalar mevcuttur. Tüketim davranışını etkileyen bir çok faktör olduğu birgerçektir. Bu araştırmamda tüketicinin kültürünün, tüketim davranışındaki etkisiniinceleyerek tüketim ile kültür arasındaki sıkı bağı ortaya koymaya çalıştım.Tüketicinin kültürü , yaşadığı toplumun bir parçası olarak otomatik olarak oluşurken, aynıtoplumda yaşayan herkesin aynı tüketim kültürüne sahip olmadığı da bir gerçektir. Ancakgenel olarak bakıldığında, bir toplumun kültürünün temel taşlarının aileye, yaşam biçimine,ekonomik koşulları, alt kültürlere vb. bakmadan , o toplumun her bireyinde hemen hemenaynı olduğu yadsınamaz. Bu temel taşları oynatmadan, herkesin kendi karakteristik ve kişiselözelliklerine göre, çevresindekilere göre, ekonomik koşullarına göre, yaşadığı ülkeye göreoluşturduğu yaşam biçimi tüketim olgusuna doğrudan bir etkide bulunmaktadır.İnsan davranışlarını kültürün çok büyük ölçüde her alanda etkileyebildiği görülürken,tüketici de bir insanken, tüketicinin davranışlarının tamamını kültür kavramına bağlı olarakdeğerlendirmek mümkündür.Kültür bir ana etken iken , tüketici davranışlarını etkileyen bu ana etkenin alt unsurları datüketimi ayrı ayrı , farklı yönlerde etkilemektedir.Kişisel, toplumsal, sosyo-kültürel etmenlerin her biri ayrı ayrı insanı sadece tüketimeyleminde değil, yaşamının her alanında etkisini gösterecektir.Yaşam biçimi, motivasyon,sezgi, algı, tavır, öğrenme, kişilik, inanç ve tutumlar, meslek,yaş, ekonomik koşullar, referans grupları, aile, roller ve statüler, alt kültürler, sosyal sınıf,zorunluluklar, her insanın ?insan? olarak toplumdaki yerini ve davranışlarını etkilerken,?tüketici? olarak da insanı yine tamamıyla tüketim davranışlarında yönlendirmekte ve birtüketiciden diğerine değişen tüketim davranışlarında kesin çizgiler çizmektedir.Kültür genel olarak bakıldığında tüketim malında tercih nedenlerini tamamen etkileyen birunsur olarak karşımıza çıkmaktadır. Özellikle din,ırk mezhep, inanış, adet, gelenek, görenek,ve tutumlar tüketicilerin tüketim davranışlarına genel normlar getirmektedir.Bu çalışmayla kültür incelenerek, kültürün üzerinde bir çok araştırma yapılmış olantüketim davranışlarına etkisi vurgulanmıştır. Alman ve Türk tüketici grupları ele alınarakfarklı kültürlerde yaşayan tüketicilerin , farklı tüketim davranışları ve tercihleri olduğugerçeği görülmüştür.
dc.description.abstractSUMMARYFrom birth to death, human beings expend things in every period of their life to survive andthey also have to do so. Human borns while consuming and dies by consuming here, in thisprocess, human beings fugure out various behaviours and manners. As in the case of everyfield,human acts out different behaviours from eachother in cunsumption,too.By passage of time, as science and the life styles of societies had developed, the mannersof human beings have been started to be examined. At the beginning, the human manner thathad been examined in a general aspect, are begun to be examined in sub-titles later on.Consequently, human beings became to live more known and meaningful. The consumptionbehaviours that the human beings figure out as consumers are being examining for a longtime. Mainly , its a fact that the behaviours of consumers are influenced by different factors indifferent ways and conditions.At present, there are seveal researches on consumer-consumption , the relationship alongthem and the factors that influences this relationship. It?s a fact that there are several factorsthat influences the behaviour of consumption. In this research, I tried to bring up the strongrelation between the consumption and the culture by analyzing the influence of the culture ofthe consumer on the behaviour of of consumption.While the culture of the consumer is being formed automatically as a part of the culturethet it?s living in,its a fact that everyone who lives in the same society doesn?t have the sameconsuption culture. But in a general survey, being regardless of wherher the culture of asociety is fundementally based on the family,life style, economic conditions,sub-cultures ornot,it can?t be denied taht it?s almost the same in every member of the individuals in thatsociety.While its obvious that the culture can effect the behaviours of human beings largely , andthe consumer is a human, it is possible to evaluate the entire of the behaviours of consumers,are related to the consept of the culture.As the culture is the main factor , its sub-factors that influence the behaviours of consumersare influencing the consumption in different ways individually.Each of the individual,social, and socio-culturel factors would have the influence not onlyon the consumption action of the human beings but also in every field of their life.As The way of living, motivation, intuition, perception, manner , learning, personality,belief and way of behavings , proffession, age, economic conditions , reference groups ,family, roles and status , sub-cultures , social category, necessities, influences the behavioursand the place of each person in a society as a ? human? , it also directs them completely inthe behaviour of consumption as a ? consumer? , and it draws certain lines in the variyngbehaviours of consumption from one consumer to another.Culture , in general, appears as a foctor that entirely influences the motive the prefer inconsumption goods. Especially religion , race , sect , belief , custom , traditions and manners ,Bring general rules to the consumption behaviours of consumers.By this study , effects of the culture on the consumption behaviours ,on which manyresearches have been done, is highlighted by analyzing the it. By assuming the German andthe Turkish consumers , the fact is seen that , the consumers living in different cultures havedifferent consumig behaviours and preferences.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleFarklı kültürlerde yaşayan tüketicilerin tüketim davranışları; Antalya ve Alanya`da yaşayan Türk ve Alman tüketicilerin tüketim davranışlarına yönelik bir saha çalışması
dc.title.alternativeConsumption behaviours of the consumers living in different cultures; A research on consumption behaviours of Turkish and German consumers living in Antalya and Alanya
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid200969
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid206403
dc.description.pages145
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess