Show simple item record

dc.contributor.advisorTopcuoğlu, Ülfet Ilgaz
dc.contributor.authorKayapinar, Umut
dc.date.accessioned2021-04-12T10:51:58Z
dc.date.available2021-04-12T10:51:58Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/516022
dc.description.abstractiÖZETÇalışma ?Günümüz Resminde Kaligrafik Çağrışımlı Organik Formların Çizgi ve RenkAçısından İrdelenmesi? konusu ile sınırlı tutulmuştur. Bu tez hem kuramsal hem de uygulamaolarak ele alınmıştır. Tez çalışmasının kuramsal kısmı üç bölümden oluşmaktadır.Birinci bölümde kaligrafinin tarihsel gelişim serüveni hakkında bilgi verilmektedir.Aynı zamanda kaligrafinin tanımlarını literatür taraması sonucu elde edilen verilerderlenmiştir ve değerlendirilmiştir. Bu bağlamda resim sanatının modernleşme çabalarınıngörülmeye başladığı 18. yüzyılın sonları ve 19. yüzyılın başları ile birlikte sanat alanındayenilikler arayan sanatçılar doğu kültürüne yönelmişlerdir. Buradan Uzakdoğu ve İslamkaligrafisi resim sanatında kendisine yer bulmuştur.Kaligrafik anlayışın resim sanatında nasıl yer aldığına değinilen bu bölümde,kaligrafik anlayışın estetik değerleri ile birlikte kompoze edilişindeki değerlere değinilmiştir.Ayrıca resim sanatında tez kapsamında kaligrafik anlayışta çalışan sanatçıların bu konuyunasıl ele aldıklarına ve nasıl bir anlayış sergilediklerine örneklerle yer verilmiştir.İkinci bölümde resim sanatını temel plastik elemanlarından olan organik form, renk veçizgiye değinilmiştir. Bu bağlamda tanımlanmış, psikolojik etkileri araştırılmıştır ve resimsanatında nasıl ele alındığı araştırılmıştır.Üçüncü bölümde ise tezin uygulama kısmından çıkarılan sonuçlar ve ortaya çıkanyapıtlara yer verilmiştir. Resimlerde genel olarak doğadan herhangi bir çıkış noktasıaramadan, resimleri kendi düş gücüne dayalı olarak çalışılmıştır. Çalışmalar sırasındakompozisyonun gerektirdiği kaligrafik anlayışa bağlı olarak rastlantısal oluşumlara yerverilmiştir. Böylece boyanın heyecan verici biçimlere dönüştürülmesi ile ilgilenilmiştir. Birresmin oluşumunda yaşanan heyecanlar, ortaya çıkan sürprizler, resmin organik gelişimisırasında teknik bir yeterliliği de beraberinde getirmiştir. Çünkü teknik, yalnızca malzemeninkullanımı değildir. Teknik, aynı zamanda sanatçının kendine özgü sanat düşüncesiningerçekleşme aşamasıdır.
dc.description.abstractSUMMARYThis study is limited with the topic, ?The Study of Calligraphic Association of Ideas ofOrganic Forms according to the Lines and Colors in Today's Illustrations?. This thesis isdiscussed in both two parts, theoretical and execution. The theoretical part of the thesis isconsisting of three sections.In the first section, information about historical development adventure of calligraphyis given. Also, calligraphy definitions obtained at the end of a literature scan, are compiledand evaluated. In this sense, the artists looking for innovations, however the efforts ofmodernism of illustration art at the end of 18th Century and the beginning of 19th Century, aretended to eastern culture. For this reason, the Islamic and the Far-east calligraphy had taken aplace in the Illustration Art.In this section where it is referred how the calligraphic mentality had taken a place; itis also referred to calligraphic mentality which is composed with its esthetic values.Furthermore, it is referred with examples that how the artists which are studying withcalligraphic mentality in illustration arts as thesis and what kind of sensibility is exposed bythem.In the second section, the basic plastic elements of the illustration art, the line, thecolor and the organic form is referred. It is defined; its psychological effects are researchedand how it is discussed in the illustration art, are investigated in this sense.In the third section, the results obtained from the application of the thesis and revealedproductions are referred. The illustrations are depended on self imagination without lookingfor any extract from nature. During the studies, random formations had taken a place due tothe calligraphic mentality supposed by the composition. Thus, transformation of the paint tothe exciting forms is interested. Excitement feeling on the formation of an illustration andexposed surprises are bringing about a technical sufficiency during the organic developmentof an illustration. Technique is not only the usage of the material. Technique is also a fruitionstep of an artist?s own specific thought.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleGünümüz resminde kaligrafik çağrışımlı organik formların çizgi ve renk açısından irdelenmesi
dc.title.alternativeThe study of calligraphic association of ideas of organic forms according to the lines and colors in today's illustrations
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentResim Ana Sanat Dalı
dc.identifier.yokid200948
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid206384
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess