Show simple item record

dc.contributor.advisorAtabek, Ümit
dc.contributor.authorDönmez Kesgin, Derya
dc.date.accessioned2021-04-12T10:51:57Z
dc.date.available2021-04-12T10:51:57Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/516021
dc.description.abstractHer yıl büyüme gösteren turizm sektörü, ülkemizin kalkınmasında lokomotifendüstrilerden biri haline gelmiştir. Konaklama yani otelcilik sektörü de turizm öğeleri içindeemek-yoğun özelliği ile ülkemizin işsizlik sorununa yarattığı istihdamla büyük katkılarsağlamaktadır. Çağdaş yöneticilik anlayışının temel öğelerinden olan halkla ilişkiler gerekülkesel ve bölgesel düzeyde turizmin tanıtılmasında gerekse her bir işletme için global turizmpazarında olumlu imaj yaratmada son derece önemli bir role sahiptir. Her türlü iç ve dış çevrekoşullarından çok çabuk etkilenen turizm sektöründe otel işletmeleri de halkla ilişkileretkinliklerine gereken önemi vererek bu fonksiyonun kendilerine sağlayacağı pozitif katkılarlabaşarılı işletmecilik örnekleri ortaya koyabilirler. Halkla ilişkiler etkinliklerinin başarısıkuşkusuz bu fonksiyonu yerine getiren uygulamacıların nitelikleri ve uyguladıkları çalışmayöntemleriyle doğru orantılıdır.Çalışmamızda, Türkiye'nin turizm başkenti konumuna gelen Antalya'da faaliyet gösteren4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinde görevli halkla ilişkiler uygulamacılarının profili çıkarılarak?Otel şletmelerinde Halkla lişkilerci Kimdir?? sorusu yanıtlanmaya çalışılmıştır. Bubağlamda 2005-2006 kış döneminde gerçekleştirilen araştırmada Antalya'da faaliyettebulunan 316 adet 4 ve 5 yıldızlı otelden 163 tanesi açık durumda iken bunların 75 tanesindehalkla ilişkiler birimi bulunmaktadır. Bu 75 otel işletmesinde görevli 115 halkla ilişkileruygulamacısının verdiği yanıtlarla tamamlanan araştırma neticesinde otel işletmelerindegörevli tipik halkla ilişkiler uygulamacısı çoğunlukla 25 yaşlarında, evli ve üniversite mezunuTürk kadınlarından oluşmaktadır. Becerikli'nin de (2005,125) belirttiği gibi Türkiye'dekihalkla ilişkiler literatürünün en önemli eksikliklerinden biri olan alan araştırmalarındakiyoksunluğa, otel işletmelerinde halkla ilişkiler mesleğinin kimler tarafından yerine getirildiğibulunarak katkı sağlanmaya çalışılmıştır.
dc.description.abstractThe tourism sector which has a growing trend every year is a vital source of our economy.Hotel industry with its labor-demanded structure creates jobs for unemployment citizens.Public relations as a key management function has an important role on the promotion of thecountry and the region and to have a positive image in global tourism market. Tourismindustry is extremely sensitive to internal an external conjuncture, hotel sector as a componentof tourism industry may also benefit from the positive contributions of public relationsfunction and achieve management samples by giving necessary importance to it. It is obviousthat there is a correlation between the success of public relations activities and thequalifications of practioners and the methods they use.The aim of this research is to find out ?who is the practioner in hotel industry? in the 4 and5 starS hotels of Antalya who became the tourism capital of Turkey. In this context, 163 fourand five stared hotel enterprises was in service at the winter period of 2005-2006 out of 316total enterprizes and only 75 of them has public relations deparment in the organization.According to 115 respondents within this 75 enterprises, typical public relation practioners aremostly post graduated, 25 years old, married Turkish women. As noted by Becerikli(2005,125) there is a lack of empirical research in this field in Turkey and our research aimsto respond this deficiency by finding who is the public relations practioner in hotel sector.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleHalkla ilişkiler mesleği profili: Antalya`da 4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerindeki halkla ilişkiler uygulamacılarına yölnelik bir araştırma
dc.title.alternativeThe profile of public relations profession: A Study of public relations practitioners in 4 and 5 stars hotels in Antalya
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid201137
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid206453
dc.description.pages144
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess