Günlük yaşamın basit olgularından hareketle resimde form renk ilişkisinin çağdaş grafik anlatım aracılığıyla çözümlenmesi
dc.contributor.advisor | Topcuoğlu, Ülfet Ilgaz | |
dc.contributor.author | Aslihan, S. Gül | |
dc.date.accessioned | 2021-04-12T10:51:57Z | |
dc.date.available | 2021-04-12T10:51:57Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/516020 | |
dc.description.abstract | Günlük yaşamın basit olgularından hareketle resimde form- renk ilişkisinin çağdaş grafikanlatım aracılığıyla çözümlenmesini içeren tez çalışması, üç bölümden oluşmaktadır.Birinci bölüm günlük yaşamın basit olguları ve çağdaş grafik anlatımı, ikinci bölümresimde form-renk ilişkisini, üçüncü bölüm de resimsel çözümlemeleri kapsar.Birikimden sonra gelen kendiliğindenlik mantığıyla oluşturulan çalışmanın ikinci veüçüncü bölümünde, görsel kaynak olarak reklam sektörünün kullandığı clipartlardangörüntüler alınarak nesne ve imaj çizimlerinin renk-form bağlamında resimsel çözümlemeleriyapılmıştır. Tuval üzerine akrilik boya ile oluşturulan resimlerin, yan yana getirilmesi ileyenilikçi bir anlayışta düzenlenen kompozisyonlarda çokluk içinde teklik, teklik içinde çoklukdenenmiştir.Günümüz insanının her şeyi süratle tükettiği ve gündelik yaşantısı içerisinde karşılaştığıfarklı imajları yoğun ve yüzeysel biçimde algıladığı, bir süre sonra da yüzeysel olarakyaşantıladığı bu imajlardan estetik haz almaya başladığı gözlemlenmektedir.Bu noktadan hareketle, tezde amaçlanan mesaj kaygısı taşımadan ortasında bulunduğumuzve yüzeysel yaşantıladığımız bu imaj ve simülasyon (görünümler-görüntü) aşırılığı kültürünüyapıtlara taşıyarak, izleyicinin bundan haz alır hale gelişine dikkati çekmek ve günümüzün buyüzeysel yaşama biçimine, bir anlamda da bulunduğu çağa, çağın değişen ritmine paralelolarak sunuş biçimleri ortaya koymaktır. | |
dc.description.abstract | Analysis of the color-form relationship in painting by using everyday objects via moderngraphic expression makes up the subject of this study, which contains three parts. Visualinterpretations are examined in the first part and presentation compositions which will comeup by putting the paintings which are formed next to each other are studied in the secondpart. Also, third part contains painting analyses.In the first part, visual analyses of object and image drawings are going to be indicated onthe basis of color-form by obtaining some pictures of objects from cliparts which advertisingsector uses as visual sources. In the second part, putting the paintings which are made inacrylic on canvas next to each other and also oneness in majority, majority in oneness inpresentation compositions are going to be studied.It has been observed that modern people spend or do everything quickly and perceivedifferent objects which they meet daily as intensive and superficial and then start to beaesthetically delighted at those images in their own lives.To sum up, without a concern of giving a message, the aim of this study is to call theattention to the fact that people get used to this simulation excessiveness culture in which theyare and live superficially and is to give presentation forms and work of art parallel tochanging rhythm of age to this modern superficial lifestyle or in another sense, to their age. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Günlük yaşamın basit olgularından hareketle resimde form renk ilişkisinin çağdaş grafik anlatım aracılığıyla çözümlenmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Resim Ana Sanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 200949 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 206385 | |
dc.description.pages | 69 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |