Eğitim etkinliğinin ölçülmesi (ROI): Antalya yöresinde beş yıldızlı bir otelde uygulama
dc.contributor.advisor | Aksu, A. Akın | |
dc.contributor.author | Yildiz, Sevcan | |
dc.date.accessioned | 2021-04-12T10:51:50Z | |
dc.date.available | 2021-04-12T10:51:50Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/515988 | |
dc.description.abstract | Hızlı ekonomik ve teknolojik değişimlerin yaşandığı, yoğun rekabet ortamı ve bilgiçağında işletmeler, varlıklarını sürdürmek ve başarılı olabilmek için işgörenlerinin süreklideğişime ve gelişime uyumlarını sağlamak amacıyla yürüttükleri eğimlere yatırdıkları paranınkarşılığını almak ve yatırımların sonuçlarını ölçmek istemektedirler. Gerek eğitim alanındakibütçe kısıtları gerekse etkilik ve verimlilik ilkeleri gereği, eğitim yatırımının sonuçlarınıngörülmesi konusunda artan ilgi, bu değişim ve gelişim çağında öngörüye sahip işletmeleri,diğer işletme yatırımları gibi eğitime yapılan yatırımları incelemeye, bu yatırımlarınsonuçlarını finansal açıdan ölçmenin uygun ve güvenilir yollarını bulma arayışınayöneltmektedir.Eğitim yatırımının ölçülmesinde kullanılan ROI yöntemi, eğitime yatırılan tüm paranınayrı ayrı hesaplanması, kişi başı maliyetler ve kişi başı faydaların belirlenip oranlanması ilehesaplanmaktadır. Doğru ya da doğruya yakın sonuçların çıkabilmesi için işletme yönetimi ileişbirliği içerisinde olmak gerekmektedir. Hesaplamanın doğruluğunda işletme yönetimininverdiği finansal rakamların gerçek olması çok büyük önem taşımaktadır.ROI yöntemi ile yatırımların geri dönüşünün hesaplanmasında ilk aşama, tepki vetatmin seviyesinin ölçülmesidir. Tepki ve tatmin, eğitim alan işgörenin aldıkları eğitimle ilgilidüşünceleri ölçmektedir. Bu ölçümü yapabilmek için, işgörenlere eğitim almadan önce,eğitimin son günü ve eğitimden 10 gün sonra eğitim hakkındaki düşüncelerini ölçmeyeyarayan anket formları verilmektedir. Tüm aşamalar tamamlandıktan sonra formlarda bulunandeğerlerin ortalamaları alınarak ROI formülündeki yerlerine yerleştirilmektedir. Formülde yeriolmayan ortalamalar yorumlanmaktadır.ROI yöntemi ile yatırımların geri dönüşünün hesaplanmasında ikinci aşama, öğrenmeseviyesinin ölçülmesidir. Bu seviyede, işgören ve yöneticilen doldurduğu anket formları ileişgörenin eğitimden öğrendikleri ölçülmekte ve ortalamaların karşılaştırılması yapılmaktadır.ROI yöntemi ile yatırımların geri dönüşünün hesaplanmasında üçüncü aşama,uygulamanın ölçülmesi aşamasıdır. Bu aşamada da işgörenin eğitimden öğrendiklerini işindene kadar uygulayabildiği anket formları ile ölçülmektedir.ROI yöntemi ile yatırımların geri dönüşünün hesaplanmasında dördüncü aşama, işe nekadar etki ettiğinin ölçülme aşamasıdır.ROI yöntemi ile yatırımların geri dönüşünün hesaplanmasında beşinci ve son aşamaise, son aşamaya kadar olan adımlardan çıkan ortalamalar ve finansal verilerle hesaplananROI'nin hesaplanmasıdır. Tüm verileri parasal ölçümlere dönüştürerek programın faydası ilemaliyetini karşılaştıran ROI, eğitime yırılan her bir para miktarı için yatırımcıya geri dönenpara miktarını, yani eğitim yatırımının geri dönüş oranını ifade etmektedir. | |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Turizm | tr_TR |
dc.subject | Tourism | en_US |
dc.title | Eğitim etkinliğinin ölçülmesi (ROI): Antalya yöresinde beş yıldızlı bir otelde uygulama | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Effectiveness of training | |
dc.subject.ytm | Occommodation enterprises | |
dc.subject.ytm | Hotels | |
dc.subject.ytm | Five star hotels | |
dc.subject.ytm | Education expenditures | |
dc.identifier.yokid | 9004190 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 250556 | |
dc.description.pages | 166 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |