Show simple item record

dc.contributor.advisorAktaş, Ahmet
dc.contributor.authorAlgür, Seden
dc.date.accessioned2021-04-12T10:51:50Z
dc.date.available2021-04-12T10:51:50Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/515986
dc.description.abstractTurizmin en önemli özelligi elle tutulup gözle görülemeyen, deneme imkânıbulunmayan bir ürün, yani hizmet üretiyor olmasıdır. Söz konusu turizm ürününü satınalmadan önce görmek, incelemek veya test etmek mümkün olmadıgı için müsteriler, satınalmadan önce bununla detaylı ve dogru bilgi edinmek isterler. Bu noktada bilgi ve iletisimteknolojilerinin turizmdeki önemi öne çıkmaktadır.Kullanım alanı ve etkisi tartısılmayan internetin turizm sektöründe ticari amaçlıkullanılması ile birlikte sınırsız bir erisim ortamı yaratılmakta, turizm isletmeleri kurduklarıweb siteleri sayesinde müsteriler ile direkt olarak iletisime geçme imkanı elde edilmekte ve busekilde direkt satıslar yapılmaktadır.Çalısmanın ilk bölümünde internet ve elektronik ticaretin tanımı ile genel özellikleriislenmistir. kinci bölümde ise turizm pazarlaması ve turizmde internet kullanımı üzerindedurulmus, online satıs yapan web siteleri konusunda bilgi verilmistir. Üçüncü ve son bölümdeise online rezervasyon hizmeti veren web siteleri ile ilgili bir arastırmanın verileri analizedilmistir.
dc.description.abstractThe most important characteristic of tourism is producing service which is invisibleuntouchable and untestable product. The customers would like to have detailed and correctinformation about this product because they are not able to see, test or examine. At this point,the importance of information Technologies go to the fore.Commercial usage of internet in tourism sector creates an unlimited communicationplace and touristic companies are able to reach the customers directly by their web sites andsell their product and services online.In the first part of this study, definition and characteristics of internet and e-commercehave been examined. In the second part, tourism marketing and internet usage in tourismsector have been explained, then some information about online reservation web sites havebeen given. In the third and last part, results of a survey which has been applied to academicalstaff at a national university have been analysised.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleElektronik turizm: ınternet acentacılığı, gelişimi, tercih nedenleri ve ileriye yönelik projeksiyonlar
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmInformation technology
dc.identifier.yokid9005811
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid211019
dc.description.pages121
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess