Show simple item record

dc.contributor.advisorAksu, Mualla Bilgin
dc.contributor.authorMulla, Ebru
dc.date.accessioned2021-04-12T10:51:40Z
dc.date.available2021-04-12T10:51:40Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/515941
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, ilköğretim müfettişlerinin insan ilişkileri yeterliklerinin ilköğretimde görev yapan öğretmenler ve ilköğretim müfettişlerince nasıl görüldüğünü ortaya koymaktır.Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından alanyazın taranarak geliştirilen bir anket kullanılmıştır. İki bölümden oluşan anketin birinci bölümünde kimlik bilgilerine ilişkin maddelere yer verilmiştir. Beşli Likert tipinde düzenlenen ikinci bölümde ise, ilköğretim müfettişlerinin insan ilişkileri yeterliklerini ölçmeyi amaçlayan 24 madde yer almıştır. Veriler toplam 382 öğretmen, 67 ilköğretim müfettişinden elde edilmiştir.İstatistiksel analizler için SPSS İstatistik Paket Programı 11.0Veri toplama aracının yapı geçerliği için açıklayıcı faktör analizi uygulanmış ve maddeler güdüleme, empati, moral ve grup davranışı olarak adlandırılan dört faktörde (boyutta) toplanmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde, t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Scheffe testi teknikleri kullanılmıştır.Araştırmada elde edilen sonuçlar şunlardır:1.Denetmen ve öğretmenlerin görüşlerine göre, denetmenlerin insan ilişkileri yeterlikleri, tüm boyutlarda istatistiksel açıdan farklıdır. Denetmenler, kendilerini daha yüksek yeterlik düzeyinde görmektedirler.2.Cinsiyet, öğretim alanı, denetmenlerin yaşları, öğretmenlerin ve denetmenlerin kıdemleri ile ilgili olarak hiçbir boyutta, istatistiksel açıdan önemli farklılık bulunmamıştır.3.Denetmenlerin hizmet öncesi eğitim durumu ile ilgili olarak, moral boyutunda hizmet öncesi eğitim alan müfettişlerin lehine anlamlı bir farklılık saptanmıştır.4.Öğretmenlerin yaş değişkenine göre, denetmenlerin insan ilişkileri yeterlik düzeyleri konusunda ?güdüleme, empati ve grup davranışı boyutlarında anlamlı farklılık bulunmuştur. Scheffe testi sonuçlarına göre, 34 ve altı yaş grubundaki öğretmenler denetmenleri bu boyutlarda daha yetersiz görmektedir. Ancak moral boyutunda anlamlı bir fark bulunamamıştır.
dc.description.abstractThe basic aim of this research is to find out how primary school teachers and primary education supervisors evaluate the supervisors in terms of the competences in the filed of human relations. This study is a survey research and the population consists of primary education supervisors and primary school teachers working in Antalya province. A questionnaire developed by the researcher is used as a data collecting instrument. The first part of the questionnaire is designed to collect data concerning personal characteristics . Competencies of the supervisors in the field of human relations are collected through 24 items with a five point Likert type scale. The data are obtained from 382 teachers and 67 supervisors.SPSS pocket programme is used for statistical analysis and exploratory factor analysis is applied for the structural validity of the research instrument. After the factor analysis four dimensions named ?motivation?, ?moral?, ?emphaty? and ?group attitude?.are occurred. Frequency, percentages, t-test, one way variance analysis (ANOVA), Scheffe Test techniques are used for data analysis.The findings of this research are as follows;1.The views of the teachers and supervisors in terms of supervisors? competencies in the field of human relations are differentiated significantly in all dimensions. Supervisors perceive themselves on a higher competency level.2.Significant differences are found in no dimensions.in terms of the variables gender, education field, supervisors? age, teachers? and supervisors? seniorities3.A significant difference in the dimension of moral is determined in favor of the supervisors who received pre-service training.4.A significant difference in the dimensions of motivation, empathy and group dynamism is found in the variable teachers? age.. According to the results of the Scheffe test, teachers,,34 or lower aged, perceive supervisors incompetence in this conen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretimde görev yapan öğretmen ve ilköğretim müfettişleri açısından ilköğretim müfettişlerinin insan ilişkileri yeterlik düzeyleri
dc.title.alternativeHuman relationships competency level of primary school supervisors in terms of teachers and primary school supervisors who work in primary schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid313776
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid229321
dc.description.pages140
dc.publisher.disciplineEğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess