Show simple item record

dc.contributor.advisorTetik, Gülbahar Nilüfer
dc.contributor.authorİşler, Övünç
dc.date.accessioned2021-04-12T10:51:32Z
dc.date.available2021-04-12T10:51:32Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/515906
dc.description.abstractUzun ve kısa vadeli planları olan işletmeler, bu planları rakamsal olarak oluşturmak ve bütçe tabloları düzenlemek zorundadırlar. Geleneksel yönetim şekilleri ve mali yapılar günümüz piyasa şartlarında yeterli olmamaktadırlar. Bir yönetim aracı olarak bütçeleme ve bütçe takibi uzun zamandan beri işletmeler tarafından kullanılan bir yöntemdir. Diğer sektörlere göre ülkemizde daha yeni olan turizm sektöründe faaliyet gösteren turizm işletmeleri de bu kavramın önemini her geçen gün daha iyi anlamaktadırlar.Bu çalışmada öncelikle seyahat acentaları ve tur operatörlerine ait bilgiler verilmiş sonrasında bütçe ve bir yönetim aracı olarak bütçeleme kavramına değinilmiştir. Son bölümde bu tekniğin seyahat acentaları ve tur operatörlerine uygulaması anlatılmıştır.İlk olarak hedefler ve veriler doğrultusunda bütçeler oluşturulmuş, yıl ortasında sezonun durumuna göre bütçe revizeleri yapılmış, yılsonunda farklı olarak oluşan durumların ve değişen parametrelerin gerçekleşmeyi nasıl etkilediği gözlemlenmiştir.
dc.description.abstractThe Budgeting As A Management Tool; An Application For Travel Agencies And Tour OperatorsThe companies which have long term plans and financial targets have to form these plans with figures and have to arrange budget tables. The ordinary management systems and financial constitutions do not enough to operate companies in current market conditions. ?The Budgetting as a Managament Tool? and ?Budgetting Control? have been using for long time by companies. The toursim companies which run in toursim sector which is a recent industry in our country; have understood the importance of this concept better day by day.In this writing, firstly knowledges about ?Travel Agencies? and ?Tour Operators? afterwards concept of ?Budgetting? and ?Budgetting as A Management Tool?, are mentioned. At last chapter ?Application of this concepts to Travel Agencies and Tour Operators? is explaned.In the beginning, budgets are formed according to targets and data which belong to the company. Then, end of the year, it is observed that how different situations and changed parameters effect budget realizations.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleBir yönetim aracı olarak bütçeleme, seyahat acentaları ve tur operatörlerine yönelik bir uygulama
dc.title.alternativeThe budgeting as a management tool; an application for travel agencies and tour operators
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBudgeting
dc.subject.ytmBudgeting systems
dc.subject.ytmFlexible budgets
dc.subject.ytmTourism planning
dc.subject.ytmTravel agencies
dc.subject.ytmTravel agencies
dc.subject.ytmTourism businesses
dc.subject.ytmTour operators
dc.identifier.yokid325367
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid229340
dc.description.pages183
dc.publisher.disciplineTurizm İşletmeciliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess