Show simple item record

dc.contributor.advisorAtılgan İnan, Eda
dc.contributor.authorBüyükküpcü, Aslihan
dc.date.accessioned2021-04-12T10:51:30Z
dc.date.available2021-04-12T10:51:30Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/515896
dc.description.abstractRekabet kavramının, ulusal ve uluslararası alanda şekil değiştirerek daha farklı kavramları ön plana çıkardığı iş dünyasında, tüketici temelli yaklaşımlar pazarlama anlayışının merkezinde yer almaya başlamıştır. Bu durum her sektör için geçerli olmakla birlikte, iş dünyasının tüketiciyle buluşma noktası olan perakende sektöründe ağırlığını daha fazla hissettirmektedir. Perakendecilikte öne çıkan tüm farklılaşma araçlarını kullanan sektör oyuncuları farklılaşmanın yolunu rekabet alanlarını genişletmekte bulmuşlar ve dağıtım kanalı konusunda edindikleri uzmanlığı kendi isimlerini taşıyan ürünler üretmede kullanmaya başlamışlardır.Perakendecilere pek çok açıdan avantaj sağlayan perakendeci markalı ürünlere yönelik tüketici tutumunun oluşmasında etkili olan çok sayıda faktör bulunmaktadır. Bu çalışmanın odak noktası tüketicilerin tutumlarını etkileyen bu faktörlerin etki derecelerinin belirlenmeye çalışılmasıdır. Bu amaçla tüketicilerin demografik ve sosyo-ekonomik özellikleri, risk algıları, fiyata duyarlılıkları, mağaza imajı algıları ve mağazaya duydukları sadakatin perakendeci markalı ürünlere yönelik tutumları üzerindeki etkisi belirlenmeye çalışılmıştır.Sonuç olarak, tüketicilerin perakendeci marklı ürünlere yönelik tutumlarında demografik ve sosyo-ekonomik özelliklerinden bir kısmı ile diğer algısal boyutların etkili olduğu bulgusu elde edilmiştir.
dc.description.abstractIn a world where the competition concept has been transformed into a shape bringing new concepts into the foreground, approaches focusing on consumers have become the center of marketing. Although this is valid for all sectors, it is more common for retailing sector, which is considered as the meeting point of business world with the consumers. The players in the sector, who has already used all the possible diversification tools, has found the way to differentiate from their competitors in expanding their competition areas and thus, started using their experience in distribution channel in manufacturing the products carrying their own brand.There are numerous factors influencing the attitude of consumers towards private label products which provide advantages to retailers in many aspects. The focus of this research is to determine the effects of these factors. With this purpose, in addition to the effects of demographic and socio-economic characteristics of consumers; the effects of their perceptional behaviors of risk averseness, price consciousness, store image and store loyalty on private label attitude is tried to be determined.Finally, it is found that some demographic and socio-economic characteristics of consumers, together with their perceptional behaviors influence their attitude towards private label products.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTüketicilerin perakendeci markalarına yönelik tutumları
dc.title.alternativeAttitudes of consumers towards private label brands
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmRetailing
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmConsumer attitudes
dc.subject.ytmRetailers
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.identifier.yokid344868
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid250535
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess