Show simple item record

dc.contributor.advisorKayıkçı, Kemal
dc.contributor.authorKaraca, Didem
dc.date.accessioned2021-04-12T10:51:23Z
dc.date.available2021-04-12T10:51:23Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/515866
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilköğretim okullarında görev yapan yöneticilerin insan kaynakları yönetimi yeterlilikleri ile öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeylerini bulmak ve bu düzeyler arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını tespit etmektir. Böylece, eğitim kurumlarındaki yöneticilerin, günümüzün gelişen değerlerinden olan insan kaynakları yönetimi yeterliliklerine sahip olmasını sağlamak ve öğretmenlerin örgütsel bağlılıklarını yükseltmek için, yetkililerle ve araştırmacılara öneriler sunulması amaçlanmıştır.Araştırmanın evrenini, 2008?2009 eğitim öğretim yılında Antalya il merkezi sınırları içinde bulunan ilköğretim okullarında görevli 369 yönetici ile 3980 öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini Antalya il merkezinde oransız küme örnekleme yolu ile belirlenmiş 101 yöneticisi ile 403 öğretmeninden oluşmuştur.Yöneticilerin insan kaynakları yönetimi yeterliliklerine ilişkin veriler, araştırmacının geliştirdiği ve beşli likert tipi derecelendirme ölçeğine hazırlanmış 23 maddelik ?Yöneticilerin İnsan Kaynakları Yönetimi Yeterlilikleri Anketi? ile sağlanmıştır.Örgütsel bağlılığa ilişkin veriler, araştırmacının geliştirdiği ve beşli likert tipi derecelendirme ölçeğine hazırlanmış 17 maddelik ?Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılığı Anketi? ile sağlanmıştır.Verilerin çözümlenmesinde; aritmetik ortalama, standart sapma, değişkenlerin ikili gruplamasında ttesti, üç veya daha çok gruplamada ise tek yönlü varyans analizi yöntemleri ile denetmenler arasındaki farklı görüşlerin kaynağının belirlenmesi için `LSD` anlamlılık testi uygulanmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkileri bulmada ise korelasyon analizi testleri uygulanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular şunlardır:?Öğretmenlerin yöneticilerin insan kaynakları yönetimi yeterliliklerine ilişkin görüşleri ?orta? düzeyde iken yöneticiler görüşleri ?yüksek? düzeydedir.?İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin ve yöneticilerin, öğretmenlerin örgütsel bağlılıklarına ilişkin görüşleri ?yüksek? düzeydedir.?İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin ve yöneticilerin, yöneticilerin insan kaynakları yönetimi yeterliliklerine ilişkin görüşleri ile öğretmenlerin örgütsel bağlılıklarına ilişkin görüşleri arasında anlamlı ve pozitif yönde bir ilişki vardır.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the level of human resources management sufficiency of managers and the level of organizational commitment of who at primary schools and to find out if there is a meaningful relation between this levels.The total field of under survey contains 369 school managers, 3980 primary school teachers who work for the State Primary Schools in the year 2008-2009 in Antalya City bounders. The sample of the investigation consists of 101 managers and 403 teachers.The data connection with human resources management sufficiency of managers are acquired with ?Human Resources Management Sufficiency Questionnaire? and the data, related to organizational commitment are acquired with ?The organizational Commitment Questionnaire of Teachers?.In order to analyze the obtained data, simple average, standart deviation, ?t? technique, variance analysis and correlation analysis are used to obtain the relationship among the variables. LSD technique is to find the origins of different thoughts among the inspectors.The results indicate that:1.The view of the teachers about human resources management sufficiency is the medium level and the view of the managers is the high level.2.The view of the primary school teachers and managers on the organizational commitment is in the high level.3.Between the points of view of the primary school teachers and primary school managers on human resources management sufficiency of managers and organizational commitments of teachers is a meaningful and positive relation.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okullarında yöneticilerin insan kaynakları yönetimi işlevlerini yerine getirebilme yeterlikleri ile öğretmenlerin örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relation between human resources management sufficiency of primary school managers and organizational commitments of primary school teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmHuman resources management
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmOrganizational commitment
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmSufficiency
dc.identifier.yokid342567
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid250499
dc.description.pages147
dc.publisher.disciplineEğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess