Probleme dayalı öğrenim sürecinde bir klinik denetim ve akran danışma uygulaması: Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi Örneği
dc.contributor.advisor | Aksu, Mualla Bilgin | |
dc.contributor.author | Şenol, Yeşim | |
dc.date.accessioned | 2021-04-12T10:51:20Z | |
dc.date.available | 2021-04-12T10:51:20Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/515852 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada Probleme Dayalı Öğrenme (PDÖ) uygulamalarında görev alan öğretim üyelerinin eğitim yeterliklerinin klinik denetim ve akran danışman yöntemiyle değerlendirilmesi ve öğretim üyelerinin bu değerlendirme yöntemine ilişkin düşüncelerinin alınması amaçlanmıştır. Araştırma nicel ve nitel yöntemlerinin bir arada kullanıldığı kesitsel bir çalışma olarak tasarlanmıştır.Bu araştırmada, Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi 2008-2009 eğitim öğretim döneminde PDÖ modülünde görev alan öğretim üyeleri için klinik denetim ve akran danışma uygulaması yapılmıştır. .PDÖ kursuna katılmış olan öğretim üyelerinin arasından, PDÖ Koordinatörlüğü tarafından belirlenen 34 öğretim üyesi çalışma grubunu oluşturmaktadır. Birinci sınıflarda 200, ikinci sınıflarda ise 180 öğrenci bulunmaktadır. Değerlendirmeye; öğrenciler, öğretim üyelerinin kendisi, kliniksel denetmen ve akran danışmanlar katılmışlardır. Akran danışmanlar, PDÖ eğitimi alan ve gözlemci olmayı isteyen öğretim üyeleri arasından seçilmiştir. Kliniksel denetmenler, PDÖ eğitimini veren ve PDÖ'lerde en az 10 kez yönlendiricilik yapan öğretim üyelerinden oluşturulmuştur.Öğretim üyelerinin grup içi etkililiğinin ölçülmesi için bir veri toplama aracı geliştirilmiştir. Veri toplama aracı oluşturulurken PDÖ oturumunun basamaklarından yararlanılmıştır. Veri toplama aracı, öğrenci, akran danışman ve denetmene göre yeniden düzenlenmiştir. Tüm değerlendiricilere aynı sorulardan oluşan form dağıtılmıştır. ?Klinik Denetim Değerlendirme Formu? 22 (yirmi iki) maddeli bir soru formudur. Formda kullanılan beşli Likert ölçeğinin yanıtları ?kesinlikle katılıyorum (5), katılıyorum (4), kararsızım (3), katılmıyorum (2), hiç katılmıyorum( 1)? dur. Nitel veriler gözlem ve görüşme yöntemleri ile toplanmıştır.Bu çalışmada, öğretim üyeleri için akran danışma ve kliniksel denetim uygulamalarının hem nicel hem de nitel etkisi ortaya konmuştur. Sonuçlara göre öğretim üyesinin PDÖ basamaklarında iyi ve geliştirilmesi gereken noktaları bulunmuştur. Çalışmaya katılan öğretim üyeleri genel olarak uygulamalarda başarılıdır. Nitel verilerden elde edilen sonuçlarda ise, öğretim üyeleri bu yöntem ile standardizasyonun sağlanabileceği ve eğitim kalitesinin artacağını düşünmektedir. Ancak bu uygulamadan memnun kalmadığını, zaman alıcı bir yöntem olduğunu düşünen öğretim üyeleri de bulunmaktadır.Elde edilen sonuçlardan, akran denetimi ve kliniksel denetimin tıp fakültelerinde uygulanabileceği ve öğretim üyelerinin mesleki gelişimlerinde önemli olduğu düşünülmektedir. | |
dc.description.abstract | The aim of the present study was to evaluate the competency of the faculty members assigned to serve as tutors in Problem Based Learning (PBL) applications using clinical supervision and peer consultation methods and determine the opinions of the faculty members about these evaluation methods.The study, which aimed at evaluating the performance of the faculty members working in Akdeniz University Medical School in PBL courses via clinical supervision and examining their opinions about the evaluation method, was designed as a cross-sectional study combining quantitative and qualitative methods.Clinical supervison and peer consultation methods were used to evaluate the performance of the faculty members who took charge in Problem Based Learning modules during the 2008-2009 academic year.The study group consists of the 34 lecturers chosen by the ?PBL Coordination Board? among the faculty members who completed the course on PBL. The number of first and second year students was 200 and 180, respectively. The students, the faculty members themselves, the clinical supervisor and the peer consultants participated in the evaluation. The peer consultants were chosen among the faculty members who had completed the PBL training and volunteered to be observers. Clinical supervisors consisted of the faculty members who had previously lectured in PBL courses and were assigned as tutors in PBL modules for at least 10 times.A data collection tool was developed to assess the efficiency of the faculty members. The development of the tool was based on the steps of PBL. The data collection tool was rearranged according to the requirements of the students, the peer consultants and the supervisor. The forms submitted to all evaluators included the same questions. ?Clinical Supervision Evaluation Form? is a 22 (twenty-two) item questionnaire form. The five-point Likert scale includes the following answers: ?I totally agree (5), I agree (4), I am not sure (3), I do not agree (2), I totally disagree (1)?. The qualitative data were gathered via observation and oral interview methods.The present study demonstrated both quantitative and qualitative effects of peer consultation and clinical supervision applications. According to the results, the satisfactory and underdeveloped skills of the faculty members, which they need throughout the implementation steps of PBL, were determined. Overall, the faculty members included in the study were found to be successful. As for the quantitative results, they indicate the faculty members? opinion that the method may ensure standardization and improve the quality of the education. However, there are also some faculty members who are dissatisfied with the method and think that it is time-consuming.The obtained data suggest that peer consultation and clinical supervision can be applied in medical schools and may help faculty members develop their professional skills. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Probleme dayalı öğrenim sürecinde bir klinik denetim ve akran danışma uygulaması: Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi Örneği | |
dc.title.alternative | A clinical supervision and peer consultation application on Problem based learning: The example of Akdeniz University, Faculty of Medicine | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Problem based learning | |
dc.subject.ytm | Peer consultation | |
dc.subject.ytm | Instructors | |
dc.subject.ytm | Clinical supervision | |
dc.subject.ytm | Supervision of education | |
dc.identifier.yokid | 344363 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 250497 | |
dc.description.pages | 99 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı |