Show simple item record

dc.contributor.advisorAtabek, Ümit
dc.contributor.authorÇeliker, Duygu
dc.date.accessioned2021-04-12T10:51:19Z
dc.date.available2021-04-12T10:51:19Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/515848
dc.description.abstractBu çalışma yerel basın reklam ilişkisini ele almakta ve bu ilişkinin 1980'lerden günümüze değişimini incelemektedir. Çalışma da 1980 sonrasında, Türkiye'de yaşanan toplumsal değişimin Antalya özelinde yerel basındaki reklamlara nasıl yansıdığını ortaya koymak ve yerel basın reklam ilişkisini açıklamak amacıyla Hürses, Antalya Ekspres, Hürriyet Akdeniz gazetesindeki reklamlar/ilanlar karşılaştırmalı olarak çözümlenmiştir.Basın reklamlarının çözümlenmesinde yöntem olarak içerik çözümlemesi kullanılmıştır. 1980'leri temsilen 1984 ve 1987, 1990'ları temsilen 1994 ve 1997 ve 2000'leri temsilen de 2004 ve 2007 yılları örnekleme alınmış ve çalışma bu örneklem üzerinden yürütülmüştür. Bu yılların ilk iki ayında yayımlanan Antalya Ekspres ve Hürses gazeteleri ile Hürriyet gazetesinin Akdeniz eki içerik çözümlemesine dahil edilmiştir.Çözümlemeler sonucunda elde edilen bulgular ışığında özetle, 1980'den günümüze Antalya'da reklamcılık sektörü dünyada ve Türkiye'de reklamcılığın geçirmiş olduğu değişimlere paralel değişimler geçirmiştir denilebilir. Reklamcılık sektöründeki bütün bu değişimler Antalya özelinde de etkili olmuştur.
dc.description.abstractThis study elaborates the relationship between local press and advertisement, and the evolution of this relationship since 1980s. In this study, a survey on the local newspapers of Hürses, Antalya Express and Hurriyet Akdeniz executed to show how the social changes occurred in Turkey since 1980s reflected on locality of Antalya through advertisements in local press, and to explain the relationship between local press and advertisement. For attaining the aim of study, the advertisements in these local newspapers are analyzed in a comparative sense.In analyzing of press advertisements, content analysis is used as the method. As the representative of 1980s, the years of 1984 and 1984; and, as the representative of 1990s, the years of 1994 and 1997; and, as the representative of 2000s, the years of 2004 and 2007 are taken as the basis of sampling and the study was executed on this sampling. The issues of Antalya Express, Hürses and Hürriyet Akdeniz belonging to the first two months of these years are included to content analysis.In conclusion, under the light of the findings obtained as the result of the analyses, it is arguable that, the evolution of the advertisement sector in Antalya has been in parallel with the one in Turkey and all over the world. All the changes in advertisement sector in general has been effective in Antalya too.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.titleAntalya yerel basınında reklam: 1980`lerden 2000`lere yerel basında reklamların değişimi
dc.title.alternativeAdvertisement in the local press of Antalya: The change of advertisements in the local press from 1980s to 2000s
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPress
dc.subject.ytmNewspapers
dc.subject.ytmLocal press
dc.subject.ytmLocal journalism
dc.subject.ytmChange
dc.subject.ytmSocial change
dc.subject.ytmAdvertising
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.identifier.yokid346235
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid250538
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineHalkla İlişkiler ve Tanıtım Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess