Show simple item record

dc.contributor.advisorEbren, Figen
dc.contributor.authorŞahin, Burcu
dc.date.accessioned2021-04-12T10:51:04Z
dc.date.available2021-04-12T10:51:04Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/515784
dc.description.abstractYaşadığımız yüzyılda çok hızlı teknolojik ve toplumsal gelişmelerin olması iletişim teknikleri ve yöntemlerinde değişiklikleri de beraberinde getirmektedir. Artık ana konu üretilen malın tüketicinin ikna ederek nasıl satılacağı ve satın alma faaliyetinin nasıl gerçekleşeceği olmuştur. Bu da tüketici davranışlarının daha fazla önemsenmesini ve incelenmesini beraberinde getirmiştir.Günümüzde artık tüketicinin pasif olmadığı yapılan araştırmalarla da saptanmıştır. Tüketiciler artık kendilerine gönderilen bilgiyi sorgular ve bilgiye şüphe ile bakar olmuşlardır. Bu da zamanla tüketicinin deneyim kazanıp bir ikna bilgisine sahip olmasına neden olmuştur.Bu çalışma ile tüketici davranışlarında ikna bilgisi İkna Bilgisi Modeli çerçevesinde açıklanmaya çalışılmıştır. Öncelikli olarak birinci bölümde literatüre bakılarak ilgili kuramsal çalışmalar gözden geçirilmiştir. İkinci bölümde çalışmanın modelini oluşturan İkna Bilgisi Modeli ayrıntılı olarak açıklanmıştır. Son bölümde ise uygulama çalışması yapılmıştır. Çalışmanın uygulama kısmında ise 236 kişiye uygulanan bir anket çalışması yapılarak tüketicilerin ikna bilgisi ölçülmeye çalışılmıştır.Bu çalışma sonunda tüketicilerin ikna bilgisi, konu bilgisi ve aktör bilgisi yapılarına sahip olduğu ve bu yapıların eğitim, yaş ve gelir ile birlikte artmakta olduğu saptanmıştır.
dc.description.abstractThere have been rapid technological and societal developments bringing with its changes in communication techniques and methods. The main issue now is how to convince consumers of manufactured goods to be sold and how the activities will take place during buying process. These bring with the main emphasis more on considering consumer behavior analysis.Today, research has identified that no longer passive consumers exist. Consumers sent their queries to information and knowledge by being askance. In time, the consumer's experience bring with a convincing knowledge.In this study of consumer behavior in the context of persuasion knowledge, Persuasion Knowledge Model is tried to explain. Primarily in the first part, the relevant literature is reviewed on theoretical studies. In the second part of the study Persuasion Knowledge Model is described in detail. In the final section, practical applications have been presented. A comparative content analysis is employed identifying four consumer magazines and a survey is conducted on 100 people measuring consumers' persuasion knowledge and attitudes towards the ads.At the end of this study, according to the ads, target audience and the advertisers of these ads were found to be more symbolic. Survey to measure persuasion knowledge of the participants toward the four ads found to be as above average or average level.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.titleDergi reklamları ve ikna bilgisi modeli
dc.title.alternativePersuasion knowledge model
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmMagazines
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmPersuasion
dc.subject.ytmPersuasion Knowledge Model
dc.identifier.yokid368905
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid280575
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess