Show simple item record

dc.contributor.advisorToker, Boran
dc.contributor.authorIskhakova, Lyaysan
dc.date.accessioned2021-04-12T10:50:59Z
dc.date.available2021-04-12T10:50:59Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/515758
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, sağlık turizminin bir ayağı olan ve Antalya'da niteliği ve niceliği her geçen gün artmakta olan 5 yıldızlı otel bünyesindeki SPA işletmelerinin yapısını incelemek ve müşteri memnuniyetini ortaya koymaktır. Ayrıca tesislere gelen misafirlerin memnuniyet düzeylerinin belirlenerek sunulan hizmetin değerlendirilmesi ve bir durum tespiti yapılması amaçlanmıştır. Bu amaçla Antalya'daki 5 yıldızlı oteller bünyesinde faaliyet gösteren SPA işletmelerinden 8 tanesi seçilmiş ve işletmeden SPA hizmeti almış kişilerle yüz yüze görüşülerek hazırlanan anket formu uygulanmıştır. Anket formunda toplam 36 adet soru bulunmaktadır. Veri analizleri SPSS 13.0 paket programı ile gerçekleştirilmiştir. Analiz sonuçları Antalya ilindeki 5 yıldızlı oteller bünyesinde faaliyet gösteren SPA işletmelerinde müşteri memnuniyetinin oldukça yüksek olduğunu ortaya koymuştur. Bununla birlikte özellikle SPA işletmelerinin denetimi ve kayıt altına alınması konularında çalışmalar yapılması önerilmektedir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to produce the costumer satisfaction and to examine the structure of SPA managements, whose quality and quantity is growing gradually and which are operating in the constitution of 5 star hotels. Moreover, it was aimed to evaluate the condition and to assess the service quality by determining the visitors satisfaction levels. For this aim, 8 of the SPA managements which are operating in the constitution of 5 star hotels were chosen and a questionnaire was applied to costumers who had a SPA application. There are 36 questions in the questionnaire. Data analyses were carried out by SPSS 13.0 software. The results of the analysis indicated that, satisfaction of the costumers in SPA managements, which are operating in the constitution of 5 star hotels, is considerably high. However, it is suggested to further study in recording and supervising the SPA managements.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleSağlıklı yaşam tesislerinde (SPA) müşteri memnuniyeti: Antalya`daki 5 yıldızlı otel işletmelerinde bir uygulama
dc.title.alternativeCustomer satisfaction in healthy living plants (SPA): An application in 5 star hotel managament in Antalya city
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTourism industry
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmSanus Per Aquam
dc.subject.ytmHealth care organizations
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.subject.ytmOccommodation enterprises
dc.identifier.yokid374729
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid280469
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess