Show simple item record

dc.contributor.advisorAksu, Türkan
dc.contributor.authorAy, Ayşe Yetkin
dc.date.accessioned2021-04-12T10:50:52Z
dc.date.available2021-04-12T10:50:52Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/515729
dc.description.abstract?Sekiz Yıllık Kesintisiz Temel Eğitime Geçişten Günümüze Kalkınma Planlarının İlköğretimde Okullaşma Oranı ve Sınıf Mevcudu Açısından İrdelenmesi? isimli bu çalışmanın amacı; sekiz yıllık kesintisiz temel eğitime geçilen 1997-1998 eğitim-öğretim yılı ile 2009-2010 eğitim-öğretim yılı arasındaki dönemde, ilköğretimin kalkınma planlarındaki niceliksel hedeflerden okullaşma oranı ve sınıf mevcudu açsısından irdelemektir.Araştırma, tarama modelindedir. Konu ile ilgili olarak araştırmanın kavramsal çerçevesini oluşturan kitap, dergi, araştırma ve makaleler incelenmiştir. Veriler toplanırken, istatistiksel kayıtlardan yararlanılmıştır. Elde edilen istatistiksel veriler, Milli Eğitim Bakanlığı ve Türkiye İstatistik Kurumu'ndan elde edilen okullaşma oranları ve derslik başına düşen öğrenci sayısı ile sınırlıdır. Okullaşma oranları ve derslik başına düşen öğrenci sayılarının, kalkınma planlarındaki hedeflere ulaşma durumu, ilgili veriler düzenlenip yorumlanarak incelenmiştir. 2005-2006 eğitim-öğretim yılından önceki yıllar için derslik başına düşen öğrenci sayıları; o yıllarda ilköğretimde okuyan öğrenci sayılarının, aynı dönemdeki derslik sayılarına bölünmesiyle elde edilmiştir.İlköğretimden, ilköğretim çağındaki tüm nüfusun yararlanıp yararlanmadığı ve bu durumun cinsiyete göre farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Türkiye'de ve Antalya ilinde, giderek artmasına rağmen, kalkınma planlarında hedeflenen yüzde 100 oranında okullaşmaya ulaşılamadığı sonucu belirlenmiştir. Kız öğrencilerin okullaşma oranlarının erkek öğrencilerinkinden daha az olduğu, yani, ilköğretimden her bireyin eşit olarak yararlanamadığı sonucuna ulaşılmıştır.Derslik başına düşen öğrenci sayılarının Türkiye ortalaması bakımından 30'un altına hala düşemediği, Antalya ilinde ise son iki eğitim-öğretim yılında 30'un altında sınıf mevcuduna düşebildiği belirlenmiştir.Hem okullaşma oranlarının artması hem de derslik başına düşen öğrenci sayılarının azalmasında, düzenlenen ulusal kampanya ve projelerin olumlu etkisi olduğu bulgusuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: İlköğretim, Kalkınma Planları, Okullaşma Oranları
dc.description.abstractThe purpose of this study titled as ?Examination of Schooling Rates and Class Size in Primary School in Development Plans During the Period from Transition into Eight-year Continuous Compulsory Primary Education to Today? is, to examine schooling rates and class sizes among the other quantitavie indicators in primary schools in the developmental plans between the school year of 1997-1998 and 2009-2010 academic year.The study is designed as a survey. The sources used in this study have been gathered from the acknowledged publications, such as various books, articles,periodicals and essays related to the subject. Collecting data,statistical entries are utilized. The statistical data are limited with the rates of schooling and class size,attained from Ministry of National Education and Turkish Statistical Institute. The state of reaching the goals in development plans in schooling and school size is examined by evaluating the related data. The school sizes before 2005-2006 academic year are obtained by diving the number of students in primary schools in those days by the number of classrooms in the same period.Whether whole population in primary school age benefits from primary schools or not and whether this differs according to the sex is studied. Although it increases in both Turkey and Antalya, it is indicated that the goal of 100% schooling determined in development plans is not reached. It is concluded that the rates of schooling of girls are lower than schooling of boys;namely,not every person can benefit from primary school equally.It was found that the average class size in Turkey has not been below 30 as it was projected. On the other hand, Antalya has reached this goal in the last two academic years.The findings show that national campaignes and projects have positive effects on both increase in schooling and decrease in school size.Keywords:Primary School,Development Plans,Rates of Schoolingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSekiz yıllık kesintisiz temel eğitime geçişten günümüze kalkınma planlarının ilköğretimde okullaşma oranı ve sınıf mevcudu açısından irdelenmesi
dc.title.alternativeExamination of schooling rates and class size in primary school in development plans during the period from transition into eight-year continuous compulsory primary education to today
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmStructure of schools rate
dc.subject.ytmDevelopment plans
dc.identifier.yokid386732
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid280559
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess