Show simple item record

dc.contributor.advisorGünbayı, İlhan
dc.contributor.authorTuran, Fatma
dc.date.accessioned2021-04-12T10:50:51Z
dc.date.available2021-04-12T10:50:51Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/515724
dc.description.abstractGünümüzde birçok gelişmiş ve gelişmekte olan ülkeler bilgi toplumuna geçiş evresi içerisindedirler. Bilgisayar ve internet şüphesiz bilgi toplumunun en önemli karakteristikleri arasında yer almaktadır. Toplumların ekonomik, sosyal ve siyasal yapılarını şekillendiren bu iki etkenin bilginin nesillere aktarılmasını sağlayan eğitimin yapısını da etkilemesi doğaldır. Bilgi topluma geçiş aşamasında olan ülkemizin de eğitim yapısı bu iki etkenden etkilenmektedir. Bu etkenler bilginin nesillere aktarılmasını misyonunu yürüten Milli Eğitim Bakanlığının bu teknolojileri eğitimde kullanmaya yönelik yürüttüğü bir takım proje ve çalışmalar üzerinde etkisini göstermektedir.Milli Eğitim Bakanlığı merkez ve taşra teşkilatı birimleri arasında hızlı bilgi akışını sağlamak üzere gerekli alt yapı çalışmaları tamamlanmış ve MEBBİS (Milli Eğitim Bakanlığı Bilişim Sistemi) uygulamaya geçirmiştir. MEBBİS ile bakanlık hizmetlerinin bilgi teknolojilerinden yararlanılarak daha etkin, daha ucuz, daha hızlı ve zamanında vermeyi amaçlamaktadır. Öğrenci, öğretmen, okul/kurum ve taşınır malların yanı sıra Bakanlığın yönetimsel işlemlerini oluşturan bütün unsurlar MEBBİS bünyesindeki modüller aracılığı ile elektronik ortama aktırılmaktadır. Merkez ve taşra teşkilatındaki işlemlerin elektronik ortamda yapılabilmesine imkân tanıyan MEBBİS, 100' e yakın modülden oluşmaktadır. Bu modüllerden bir tanesi e-okul sistemidir. Bu modülle birlikte çalışmakta olan ve velilerin öğrencilerin okul başarılarını takibini yapabilecekleri e-okul veli bilgilendirme sistemi de bulunmaktadır.Bu araştırmanın amacı yöneticilerin, öğretmenlerin, öğrencilerin ve velilerin Milli Eğitim Bakanlığı e-Okul Yönetim Bilgi Sistemi görüşlerini tespit etmektir. Bu araştırma Antalya Kemer Kuzdere H.M.S. İlköğretim Okulu'nda gerçekleştirilmiştir. Nitel bir araştırma olan bu çalışmada veri toplama yöntemi açık uçlu sorulara dayanan yarı yapılandırılmış bireysel görüşmeler ile odak grup görüşmeleridir. Araştırmanın evrenini Antalya Kemer Kuzdere H.M.S. İlköğretim Okul'unda görevli 3 yönetici ve 37 öğretmen ile bu okulda öğrenim görmekte olan 729 ilköğretim ikinci kademe öğrencisi ve bu öğrencilerin velileri oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu ise 3 yönetici (1 müdür ve 2 müdür yardımcısı), 11 branş öğretmeni, 6 öğrenci (2 öğrenci altıncı sınıftan, 2 öğrenci yedinci sınıftan, 2 öğrenci 8. sınıftan ) ve 6 veli (bu altı öğrencinin velileri) oluşturmaktadır.Bu araştırmada veriler nitel veri analiz yöntemlerinden (içerik analizi) yararlanarak analiz edilmiştir. Bu veri analizine dayalı olarak araştırmanın bulgu ve yorumları oluşturulmuştur. Araştırmanın sonucunda elde edilen bulgulara dayalı olarak önerilerde bulunulmuştur.Araştırmadan elde edilen en önemli sonuç şudur: Yöneticiler, öğretmenler, veliler ve öğrenciler genel anlamda bu sistemleri kullanmaktan memnundur. Ancak bazı düzenlemelerle sistemlerin daha işlevsel olacağını düşünmektedirler.
dc.description.abstractNowadays, many developed and developing countries are in the brink of passing period to information society. Certainly, computer and network are two factors of the most important characteristics. These two factors, which shape economic, social and politic structures of the societies, naturally will influence the structure of education which transfers the information to generations. Our country which is a passing period to information society is influenced by those two factors. Those factors show their effects on some projects and studies which are conducted to be used in education by Ministry of National Education which has a mission to transfer information to generationsMinistry of National Education has completed necessary substructure studies to support rapid flow of information and MEBBİS has been implemented. The ministry aims to give services of the ministry with MEBBİS via benefiting from ICT more actively, cheaply, faster, and in time. The all elements which make up management procedures of the ministry in addition to student, personnel, fixed properties and movable properties are transferred to electronic environment via modules which are located in MEBBİS. MEBBİS which enables all administrative center and the outside processes to be hold, consists of nearly 100 modules. One of those modules is e-school system. There is e-school guardian information system which works with this module and guardians can follow their students? school success.The aim of this study is to determine what school managers, teachers, students and their guardians think about Ministry of National Education School Management Information System. This study was conducted in Antalya Kuzdere Hacı Mehmet Saygın Primary School. In this study which is a qualitative research, data colleting methods are semi-structured individual and focus group interviews which are based on open ended questions. 3 managers and 37 teachers who work at Antalya Kuzdere Hacı Mehmet Saygın Primary School and 729 students who study at this school and their guardians consist of the population of the research. 3 managers (1 head manager and two assist managers), 11 branch teachers, 6 students (2 students from 6th grade, 2 students from 7th grade and 2 students from 8th grade), 6 guardians (guardians of these 6 students) consists of the sample of the research. In this study, data were analyzed via qualitative data analysis methods (content analysis). On the basis of this data analysis, findings and interpretations were made up. At the end of the study, suggestions were put forward on the basis of the findings.The most important result obtained from this research was that managers, teachers, students and guardians were generally satisfied with using these systems. But they thought that these systems would be more functional with some arrangements.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMilli Eğitim Bakanlığı bilişim sisteminin bir alt bilişim sistemi olarak e-okul uygulamasına ilişkin ilköğretim okullarındaki yönetici, öğretmen, öğrenci ve veli görüşleri
dc.title.alternativeSchool managers, teachers, students and their parents' views on e-school in the Ministry of National Education school management information system
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMinistry of National Education
dc.subject.ytmInformation systems
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmElektronic shool
dc.subject.ytmManagement information systems
dc.identifier.yokid388053
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid280558
dc.description.pages293
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess