Show simple item record

dc.contributor.advisorCicim, İlknur Uluğ
dc.contributor.authorHepgülerler, Ezgi
dc.date.accessioned2021-04-12T10:50:48Z
dc.date.available2021-04-12T10:50:48Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/515713
dc.description.abstractYükleri bir araya getirerek taşıma fikri ilk olarak 1801 yıllarında ortaya çıkmıştır. Bu düşünce, zamanla değişim ve ilerleme geçirerek günümüzde yüklerin konteyner denilen ve belli standartları olan kaplar içerisinde taşınmaya başlanması ile sonuçlanmıştır. Konteynerin icadı deniz taşımacılığının ve özellikle deniz ticaretinin gelişimine gün geçtikçe daha da hızlı ilerleyen bir ivme kazandırmaktadır. Konteynerin taşımacılıkta kullanılması ile deniz taşımacılığında görev alan kişiler çeşitlenmiş, kullanılan evraklar değişmiş ve mevcut hukuki düzenlemeler bu alanda meydana gelen husumetleri çözmeye yetmemeye başlamıştır. Bu nedenle tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de değişeme yönelik bir takım kanun tasarıları çalışmaları ve bir takım hukuki düzenlemeler yapılmaya başlanmıştır. Hatta Türk Ticaret Kanunu Tasarısı'nın genel gerekçe bölümünde dahi kanunun değişimini gerektiren teknik nedenlerin başında taşımacıkta konteynerin kullanılması sayılmaktadır.Biz de bu çalışmamızda mevcut hukuki düzenlemeler, tasarı çalışmaları, doktrinde yer alan görüşler ve yargı kararları ışığında konteyner taşımacılığında düzenlenen navlun sözleşmesinin ifası aşamalarında görev alanların hukuki sorumluluklarını üç ayrı bölümde inceledik.Çalışmamızın ilk bölümünde konteynerin ne olduğunu, tarihçesi, çeşitleri, yapısı ve hukuki niteliği, konteyner gemileri, konteyner taşımacılığı, konteyner taşımacılığının tarihçesi, konteyner taşımacılığına geçiş nedenleri, konteyner taşımacılığında kullanılan konişmento ve karma taşıma sözleşmesi son olarak da konteyner taşımacılığının fayda ve sakıncaları incelenmiştir.İkinci bölümde ise genel olarak konteyner taşıma sistemleri, navlun sözleşmesinin ifasını meydana getiren teslim alma, yükleme, istif, boşaltma ve teslim aşamalarının konteyner taşımacılığı açısından önem taşıyan özellikleri incelenmiştir.Çalışmamızın son bölümünde ise konteyner taşımacılığının yükleme, istif, boşaltma ve teslim aşamalarında görev alanların hukuki sorumlulukları incelenmiştir.
dc.description.abstractThe idea of carrying the shipment by gathering them was born in 1801 for the first time.With the evolution and development of this idea in time, the shipments have begun to be carried by standard repositories called containers. The invention of containers have accelerated the marine transportation and especially the development of shipping trade day by day.With the common use of container as a transporter, the labouring of shipping trade has been varied, the valid documents have been changed and the present legal regulations started to be insufficient to the hostilities appearing in this field.Thus, some law draft projects oriented to change and reform have been started to regulate also in our country as well as the rest of the world. Actually; even in the general preamble of the Draft Turkish Commercial Code, one of the essential technical reasons that caused the change of law is the use of container as a transporter.Therefore in this study we analyzed the legal responsibilites of the ones who were authorized for the container transportation in the affreightment contract phase, in three different sections in the light of present judicial regulations, doctrinal views and judicial decisions.In the first section of our study is focused on the function of container, its history, its types, its structure and its legal quality, the reasons for container shipping, the clean bill of lading in container transportation, combined transport agreement and finally the benefits and hazards of container transportation.In the second section instead, it is focused on the container transportation systems, the acceptance that creates the commission of affreightment contract, shipping, storing, stevedore and the important traits of commission phase in terms of container transportation.In the last section of our study, we analyzed the legal responsibilities of the labors working in the storing, stevedore and comission phases.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHukuktr_TR
dc.subjectLawen_US
dc.titleDeniz yolu ile gerçekleştirilen konteyner taşımacılığının yükleme istif boşaltma teslim aşamalarında görev alanların hukuki sorumlulukları
dc.title.alternativeLegal responsibilities of the ones who take part in the stage of load, stowage, unload, delivery of container transportation by sea
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÖzel Hukuk Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLoading
dc.subject.ytmLegal responsibility
dc.subject.ytmDelivery
dc.subject.ytmSea transportation
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmTransportation
dc.subject.ytmDischarge
dc.subject.ytmCombination transport
dc.subject.ytmContainer transportation
dc.subject.ytmStacking
dc.identifier.yokid391703
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid280481
dc.description.pages189
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess