Show simple item record

dc.contributor.advisorAksu, Mualla Bilgin
dc.contributor.authorTaşkiran, Birsen
dc.date.accessioned2021-04-12T10:50:48Z
dc.date.available2021-04-12T10:50:48Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/515710
dc.description.abstractTaşımalı eğitim uygulamasının ilköğretim okullarında öğrenim gören öğrencilerin akademik başarıları üzerindeki etkisi belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada genel tarama modellerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmanın evrenini, 2008?2009 eğitim-öğretim yılında Antalya ili merkez ilçelerinde taşımalı eğitim uygulaması gerçekleştiren 15 ilköğretim okulunda öğrenim gören toplam 4098 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada, örneklem kapsamındaki dört okulda öğrenim gören 851 öğrencinin akademik başarısına ilişkin verilerden yararlanılmıştır.Araştırmada kullanılan verilerin toplanması amacıyla sınıf listeleri, öğretmen not çizelgeleri, başarı belgesi alma durumu formları ve seviye belirleme sınavı toplu sonuç listeleri incelenerek öğrencilerin akademik başarıları düzeylerini ortaya koyan bilgiler bir veri formunda toplanmıştır. Verilerin analizinde yüzde, frekans, parametrik testlerden bağımsız örneklemler için t-testi, bağımlı örneklemler için tek yönlü varyans analizi ile parametrik testlerin varsayımlarının karşılanamaması durumunda parametrik olmayan testlerden Mann Whitney U ve Kruskal Wallis H testleri kullanılmıştır.Araştırmada, yerleşik eğitim gören öğrencilerin, taşımalı eğitim gören öğrencilere göre akademik olarak daha başarılı oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Yerleşik eğitim gören kız öğrenciler en başarılı öğrenci grubunu oluştururken, taşımalı eğitim gören erkek öğrenciler en başarısız öğrenci grubunu oluşturmaktadır. Taşınma durumu, dördüncü ve sekizinci sınıf öğrencilerinin akademik başarıları üzerinde anlamlı bir etki yaratmaktadır. Altıncı ve yedinci sınıf öğrencilerinin seviye belirleme sınavı başarıları taşınma durumlarına göre farklılık göstermemektedir. Taşınan öğrencilerin akademik başarıları, yerleşim yerlerinin taşıma merkezine olan uzaklığına göre değişmemektedir.Anahtar Kelimeler: Taşımalı Eğitim, Taşıma Merkezi Okul, Akademik Başarı
dc.description.abstractThe purpose of the study was to define the effect of transportational education practice on academic success of primary school students. The study was modelled as a relational survey. The population of the study consists of 4098 students attending fifteen transportational primary schools in Antalya province in the academic year of 2008-2009. The data obtained 851 primary school students was evaluated in the study.The data related to students? academic success levels were collected from attendance lists, transcripts, achievement certificates and high school entrance exam results of students. Percentage, frequency, t-test, one-way ANOVA for independent samples, and in case the assumptions of parametric tests were not satisfied, Mann Whitney U and Kruskal Wallis-H tests were used to analyse the data.As the result of the study, resident primary students were more successful then transported primary students. Transported male students were the most unsuccessful group, while resident female students were the most successful group. Transporting of students made a significant effect an academic success of fourth and eighth grade students. High school entrance exam results of sixth and seventh grade students were not differentiated according to transporting of students. Academic achievements of primary students that are being transported were not differentiated according to distance of their settlement places to central transporting school.Key Words: Transportational Education, Central Transporting School, Academic Successen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTaşımalı eğitim merkezlerinde öğrenci başarısının çeşitli değişkenler açısından karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparison of student success according to various variables at transportational education centers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmTransported education
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.identifier.yokid393511
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid280591
dc.description.pages140
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess